Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van Facelifting

Chlorek, 6 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 73 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Auto użytkuje dopiero trzy miesiące. Zrobiłem w tym czasie 4 tysiące km. Były to bardzo przyjemne, dynamiczne i bezproblemowe 4 tys. km. Autko spisuje się rewelacyjnie. Trochę bałem się rozmiaru auta ale niepotrzebnie, daje radę nawet na ciasnych parkingach marketowych i w hali garażowej (pomocne oczywiście czujniki). Przy rodzinie 2+2 idealne auto. Bagażnik w sam raz na dwa wózki, bujaczek, kilka dużych toreb i inne niepotrzebne rzeczy przewożone razem z dziećmi w dalszą podróż :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Bez uwag. Dynamiczny, daje radę z dosyć ciężkim autem. W planie jest podniesienie mocy przez chiptuning, ale do bezpiecznego wyprzedzania i sprawnej jazdy 140 KM w zupełności wystarczy. Silnik nie jest głośny, pracuje równo.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jest idealna, ale większych zarzutów nie mam do niej. W końcu nie jest to sportowe auto.
5,0
Układ jezdny
Trzyma się drogi jak przyklejony, czasem można zapomnieć, że jest to jednak trochę większe auto.
5,0
Karoseria
Na razie wad nie widzę, ale na ocenę karoserii za wcześnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże słupki przednie i dosyć duże auto robią swoje, pomagają na pewno duże lusterka boczne, czujniki parkowania, w planach jest montaż kamery cofania, ale czujniki w zupełności spełniają swoją rolę, bez nich byłoby dużo ciężej z manewrowaniem.
4,0
Ergonomia
Przydałoby się więcej schowków, są miejsca niezagospodarowane. Poza tym nie mam zarzutów, wszystko dobrze rozplanowane, intuicyjne działanie systemów multimedialnych, lusterko do podglądu dzieci z tyłu, kierunkowskaz dotknięty mruga 3 razy (fajny bajer).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Spore auto robi swoje, klima przy dużym upale nie chłodzi tak dobrze (może to brak czynnika, będę na następnym przeglądzie sprawdzał klimę). Zimą auto jeszcze nie testowane, ale są podgrzewane siedzenia i najlepszy bajer ford czyli podgrzewana przednia szyba. Koniecznie przyciemniane szyby przy dzieciach i to nawet mocniej niż fabrycznie. U mnie są fabrycznie przyciemnione i mogłoby być jeszcze bardziej, przy mocniejszym słońcu zakładam dodatkowo roletki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca aż za dużo. Z tyłu trzy osobne fotele. Mama i dwójka dzieci w fotelikach spokojnie się mieszczą. Bagażnik przepastny. Trochę miejsca w bagażniku zabierają dodatkowe dwa fotele chowane w podłodze. U mnie już kilkukrotnie się sprawdziły, żeby na krótkich dystansach w 6-7 osób gdzieś podjechać. Na dłuższy dystans jednak w trzecim rzędzie za ciasno byłoby. O dziwo przy rozłożonych fotelach tylnych, bagażnik nie jest taki malutki, spokojnie ze dwie duże walizki jeszcze wejdą.
5,0
Wyciszenie
Przy dieslu i gabarytach auta uważam, że jest bardzo dobrze wyciszony, szumy nie dochodzą, dopiero przy 140-150 km/h zaczyna się odczuwać, że jednak jedzie się troszkę szybciej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No nie jest to autko ważące 800 kg i spalające 2-3 l/100 km. Po 4 tys. km spalanie mam 7,5 l / 100 km, przy jeździe w 2/3 na trasie i 1/3 w mieście (na trasie prędkości dochodzą do 160-170 km/h). 70 litrowy zbiornik przy oszczędnej jeździe starzy na przeszło 1000 km jazdy. Ceny przeglądów i części nie odbiegają znacząco od kompaktowych aut, są ciutke wyższe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Swoje auto kupiłem za 54 tys. zł (2012 r. 69 tys. km przebiegu). Auto jest warte swojej ceny. Za tą kwotę znalazłbym pewnie młodsze kombi, ale nie miałoby tyle przestrzeni, takiego bagażnika, lifestylowego wyglądu i takiej przyjemności z jazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zacina się zamek bagażnika, czasem trzeba klapę pchnąć w dół, żeby zamek puścił. Ponadto trochę "charczą" głośniki tyle przy niskich tonach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van Facelifting