Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van Facelifting

Wojtek, 9 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,77
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Układ jezdny- świetnie trzyma się drogi. Następny tylko S-max
5,0
Całokształt
Bardzo dobre auto wg mnie w segmencie Vanów nie ma lepszego. Na początku zastanawiałem się nad Sharanem ale wygląd wewnętrzny, układ jezdny i cena przemawiały zdecydowanie na korzyść S-maxa. Drapieżna sylwetka, olbrzymi pojemny bagażnik (szczególnie w 7 osobowym bardzo ustawny- nie ma z boku plastikowego elementu który przeszkadza w załadunku), z tyłu 3 równe wygodne sterowane indywidualnie fotele, z przodu fotele wygodne ale niestety wystające boki narażone na gniecenie. Dobre wykończenie w środku z miękkich materiałów, po za tym nic nie trzeszczy tak jak np. w citroenie C5. Samochód idealny na dalsze wyjazdy oraz do pracy. Do 140km/h w samochodzie cisza, powyżej trochę gorzej. Spalanie jeżdżąc na klimie 8-8,5l/100km ale nie uprawiam ecodrivingu, tym autem po prostu chce się "jeździć". Bardzo ładne doświetlenie LEDAMI wewnątrz. Oryginalny hamulec ręczny w połączeniu z podłokietnikiem jest jak w samolocie. Generalnie mogę się tylko jeszcze przyczepić do za małego schowka na okulary.
Wrażenia
5,0
Silnik
Ładnie wyciszony jak na diesela, bardzo fajnie się "zbiera".
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa trzeba się trochę na machać, następnym razem wezmę automat.
5,0
Układ jezdny
Genialny układ jezdny przy znacznych prędkościach wchodzi bardzo lekko w zakręty nie kołysze w ogóle, dobrze się trzyma drogi na naszych dziurawych drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, duży plus dla forda za podgrzewaną przednią szybę, co do parkowania to są czujniki więc jest ok.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przyciski są na miejscu (większość w kierownicy). Mam wrażenie że w środku wszystko jest na swoim miejscu. Telefon z wybieraniem głosowym, nawigacja dotykowa fajna jeżeli chodzi o łatwość wybierania, podgląd centrum miasta, natomiast jako nawigacja to trasy do celu nie rzadko wybrałbym lepsze.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima wydajna, ale tj. duże auto więc nie oczekuję cudów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom miejsca z przodu i z tyłu, w drugim rzędzie siedzeń spokojnie przechodzę przez fotelik dziecka. Trzeci rząd raczej do dzieci chociaż dorośli do 170cm też pojadą spokojnie.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesela to cicho silnik pracuję, co do prędkości to do 140km/h idealna cisza później już jest trochę gorzej. No ale kto więcej jeżdzi? ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na poziomie z klimą 8-8,5l/100km uważam że przy tej wielkości auta dobry wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mogę się przyczepić do gniecących boków siedzeń z przodu, za małego schowka na okulary no i tyle. Pytanie czy są auta idealne? Moim zdaniem nie ma ale ten jest bardzo bliski a po za tym cena katalogowa nowego auta jest też do znacznego zbicia. Generalnie 5-.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zagłówki 3 trzecim rzędzie były zamienione serwis naprawił to w ramach gwarancji.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van Facelifting