Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van Facelifting

darekpp, 10 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 19 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo żywotne i komfortowe zawieszenie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Dwumas dwa razy odmówił posłuszeństwa, średnio co 90 tys.
4,0
Całokształt
W sumie nieźle, ale po 4 latach zaczynają się ujawniać usterki. Dwumas wymieniałem dwa razy, po 90 tys. jeszcze na gwarancji i po 180 tys. już niestety bez gwarancji. Od dłuższego czasu słyszę turbinę. Za to zawieszenie komfortowe, cichutkie, dość wytrzymałe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Elastyczny, szybki, cichy w środku. Rozrząd wymieniłem po raz pierwszy dopiero po 130 tys. Ekonomiczny. Przyjemny
4,0
Skrzynia biegów
Optymalna, dobrze rozłożone 6 biegów, w sumie ok.
5,0
Układ jezdny
Dobrze się trzyma drogi. Rzadko załącza się ESP. Bezpieczne auto, dobry układ hamulcowy.
Komfort
4,0
Widoczność
WIELKA przednia szyba ale podwójne słupki boczne mogą przeszkadzać. Z tyłu i z boku ok.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Bardzo wygodny uchwyt hamulca ręcznego, wygodny podłokietnik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wielki plus dla forda to ogrzewana przednia szyba
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Noo... miejsca to jest mnóstwo. Z tyłu komfortowe regulowane fotele. Ciężko będzie mu dorównać.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre ale od nowości świszczy powietrze pod tylnymi drzwiami
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali jak na tak duże auto. Rekord to 4,5 po przejechaniu 175 km - jazda była eco, na trasie gdyż dostałem ciekawego audiobooka :) Serwis nie jest drogi choć dużo oleju wchodzi do silnika bo aż 5,5 dm3. Tarcze, klocki,- ceny akceptowalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobnych usterek nie było wiele. Jeszcze na gwarancji jakiś tam zawór dwa razy był wymieniany, rozklejona przednia szyba wymieniona w ramach gwarancji, wentylator od nawiewu odmówił posłuszeństwa po 160 tys., termostat po 180 tys.,
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dwukrotnie wymieniłem koło dwumasowe. Turbina u kresu żywota.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford S-Max I Van Facelifting