Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van Facelifting

AREK, 13 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW od 2010 - Oceń swoje auto
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo oszczędny motor. Moja żona ma bardzo ciężką nogę i spalanie w granicach 8 l. Ja jeżdżąc ekonomicznie tzn. do 120 km/h do 6 L w trasie. Podziwiam "Kosmitów" którzy piszą o spalaniu 13 L. Piszę bardzo obiektywnie, ponieważ nie jest to moje wymarzone auto w tej klasie i gdyby nie "kratka", z pewnością byłaby Toyota SIENNA. Ale ekonomia w tych kryzysowych czasach zwyciężyła. Polecam też z uwagi na wizualnie niewielką bryłę a w środku bardzo dużo miejsca. Zgadzam się, z poprzednikami, że do wana troszkę mu brakuje, ale jak oglądam GALAXY, to cieszę się że wybrałem s-maxa. Tamten jak trumna, S-max praktycznie każdy żuca komentarzem "bardzo ładne auto"
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : awaria czujnika cofania
4,0
Całokształt
Piękny, Niby van lub ogromne kombi, samochód bardzo oryginalny. Bardzo ekonomiczny jednak za drogi w zakupie w salonie. Dlatego też może niezbyt dużo tych aut na drogach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik rzeczywiście mógłby być troszkę mocniejszy, ale jak na 1700 kg wagi to jest ok. Ja cieszę się ogromnie, ponieważ mam wersję po liftingu ale jeszcze bez filtra DPF czyli cząstek stałych. Przy zakupie Disla z tym filtrem ludzie jeżdżący tylko po mieście powinni się mocno zastanowić, bo może ich to później mocno boleć w serwisie.
5,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Duży plus za stabilność - nie wynosi z zakrętów. Na felgach 17-kach jak przyspawany do drogi. Jednak na 16-kach czuło się dużo lepsze panowanie nad samochodem. Bardzo niemiłym jednak efektem zawieszenia tylnego są stuki na dołkach - jakby nie było amortyzatora. To dla mnie największa wada tego auta.Vw Sharanem lub Sienną jeździłem jak na kanapie. Tutaj mi tego brakuje. No ale jest to podobno auto z zacięciem sportowym. Krótko mówiąc zawieszenie podobne do GOLFA IV.
Komfort
4,0
Widoczność
Tył bez czujników chyba byłoby ciężko.
3,0
Ergonomia
Duży minus za brak regulacji fotela pasażera, a i kierowcy też można było lepiej doposażyć. Podłokietnik też moim zdaniem powinien być dłuższy. Niższe osoby nie wykorzystują jego podparcia.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Jeżeli założony jest bagażnik - huk w środku bardzo nieprzyjemny. Nie wiem czego jest to wynikiem, ale po wyjechaniu z salonu w zimie, zaraz po przyjeździe z trasy 400 km zdjąłem i nie zamierzam zakładać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
REWELACJA. Przedział 5,8 do 8 L do 140 km/h. Nie piszę oczywiście o jeździe niektórych "talentów" ruszających z pedałem w podłodze z każdych świateł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dokładając naprawdę ogromną listę wyposażenia dodatkowego, samochód zdecydowanie za drogi. Polecam targowanie się w co najmniej 6 salonach i weryfikowanie ofert. Niech się przebijają. Można zaoszczędzić BAAAAArdzo pokaźną sumę. Kosztuje tydzień pracy i trochę papieru do faksu. Wtedy samochodem jeździ się bardzo miło.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford S-Max I Van Facelifting