Inne
: Całe auto jest doskonałe. Następny też będzie benzynowy s-max z jeszcze mocniejszym silnikiem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: problem z wariatorem rozrządu (brak części) - stał dwa tygodnie
Przeniesienie napędu
: synchronizator drugiego biegu ( prez tydzień serwis nie potrafił go sprowadzić)
4,0
Całokształt
Duże przestronne auto z wielkim bagażnikiem i doskonałym układem jezdnym. Bardzo dobre wyciszenie wnętrza i doskonałe (jak na VANa) prowadzenie. Nieco gorzej z niezawodnością.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nawet przy sporej masie samochodu zbiera się bardzo dobrze, do tego jest cichy i z niewielką turbodziurą.
5,0
Skrzynia biegów
Jak na manual forda przystało, precyzyjna z krótkim skokiem lewarka. Bardzo dobra.
4,0
Układ jezdny
W wersji z aktywnym zawieszeniem można dostosować twardość do warunków na drodze. Prowadzenie jak na VANa bardzo dobre, choć komfort (zwłaszcza na 17-calowych oponach RunOnFlat) pozostawia nieco do życzenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, choć nieco przeszkadzają grube słupki boczne.
4,0
Ergonomia
Obsługa komputera pokładowego wymaga kilku kliknięć na kierownicy. Nie da się w prosty sposób przełączać między opcjami.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W wersji z podgrzewanymi i wentylowanymi fotelami jest prawie idealnie. Piszę prawie, bo klimatyzacja mogłaby mieć nieco większą wydajność.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic do dodania. Po prostu potwór.
5,0
Wyciszenie
Przy jeździe miejskiej można go porównać z melexem, na autostradzie troszkę głośniej, ale i tak wyjątkowo cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę pali, ale serwis nie jest zbyt drogi. Koszty przeglądów mieszczą się w granicach rozsądku, a ze średnim spalaniem na poziomie 10l/100 km można się pogodzić przy takiej kulturze pracy silnika.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest tani, ale można wynegocjować spore rabaty.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnymi usterkami nie ma problemu, nawet żarówka się nie spaliła. Gorzej z poważnymi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana synchronizatora drugiego biegu, oraz demolka w rozrządzie (na szczęście bez zerwania łańcucha). W obu przypadkach auto stało w serwisie po kilka dni. Oczywiście wszystko w ramach przedłużonej gwarancji. Do serwisu dotarł zawsze o własnych siłach, ale serwis męczył się długo ze sprowadzeniem odpowiednich części.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBoost 203KM 149kW
[l/100km]