Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van Facelifting

mangomel, 2 lata temu
Silnik 2.0 Duratec 145KM 107kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford S-Max I Van Facelifting 2.0 Duratec 145KM 107kW od 2010 - Oceń swoje auto
4,50
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Komfort resorowania
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Z wierzchu nic, ale od spodu tu i tam kuka ruda...
5,0
Całokształt
Główne zalety - komfort, niezłe prowadzenie, ogólna duża ilość miejsca - za to się to auto kupuje. Reszta jest przeciętna. Jeśli poszukujesz prostego silnika benzynowego - to najlepsza opcja spośród konkurencji. O ile kupisz auto nie oszukane - jedyne zmartwienie to może być rdza. Reszta jeśli się psuje, to nie mniej niż w innych autach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Prosta, bardzo trwała, niezbyt awaryjna i dobrze rozpracowana przez mechaników konstrukcja bazująca na silniku Mazdy. Zdarzają się drobne wycieki. Charakterystyka raczej japońska - więcej dzieje się dopiero od 3 tys. obr., niezbyt duży moment obrotowy rozwijany jest dosyć liniowo. Gładka praca, choć brzmienie mało japońskie. W S-maxie zdecydowanie brakuje mocy na dole, ale do wożenia rodziny, a nie szaleństw - wystarcza.
5,0
Skrzynia biegów
Nic nie haczy, nie ma mieszania w garnku - wszystko wchodzi lekko i na klik. Na minus - wyczuwalny lekki luz, ale może to z uwagi na zużycie. Przełożenia są rozsądne - niezbyt długa dwójka sprawia, że auto jakoś tam się zbiera.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi sie lepiej niż konkurencja, ale zawieszenie jest nastawione na komfort. Auto się nie przechyla, ale nie jest to jakiś cud. Auto nie wymaga dużych korekt toru jazdy, posłusznie skręca i nie trzepie pasażerami. Jedynie tył na progach lubi nieco zanurkować. Układ kierowniczy nie za mocno wspomagany, precyzyjny, auto reaguje od razu, chociaż nie agresywnie. Brakuje nieco pewności przy szybkiej jeździe w ciasnych zakrętach. Ale na codzień bardzo spoko.
4,0
Karoseria
Szklany dach bez szyberdachu daje uczucie niezłej sztywności. Z wierzchu trudno się czegoś czepić, od spodu zabezpieczenie przed korosją średnie. Zaczep maski, podłoga pod bagażnikiem, całe zawieszenie, większość śrub pod maską - rdza. Auto 12 lat garażowane. No trochę słabo. Najlepiej kupić sprowadzane zcieplejszych krajów.
Komfort
4,0
Widoczność
Mimo mieszanych opinii, jak na auto tej wielkości widoczność jest niezła. Na boki nie ma problemu, przednie słupki nie są grube jak np. w Kia Carens, do tył też nie najgorzej. Jako wysoki kierowca jedynie górna część słupka (gdzie się łączą oba w całość) trochę zasłania. Na początku przód wydaje się długi (bo go nie widać), ale wcale taki nie jest.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Przyciski na kierownicy prawie zbyteczne. Radio standardowe bardzo kiepsko gra, ale zmieniłem na inne. Brak USB. Hamulec ręczny średnio wygodny, raczej dla szpanu. Brak wygodnego miejsca na telefon, jeśli nie używasz jako nawigacji. Sporo schowków, wielkie kieszenie w drzwiach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest ok, chociaż znam lepsze. Klima dobrze osusza, natomiast jest słaba. Latem nie daje rady.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Fotele z przodu nie za duże ani na szerokość ani na długość - trochę rozczarowanie. U mnie brak regulacji kąta siedziska - na minus. Trochę skrzypią. Z tyłu super - ilość miejsca na nogi i na szerokość - nie do pobicia. Zafira i reszta się chowa. W trzecim rzędzie na nogi mało, ale i tak ok. Szkoda, że one się nie wyciągają z auta.
4,0
Wyciszenie
Nie jest źle, nie jest super. Szumy przednich kół oraz powietrze są słyszalne. Benzyna znacznie cichsza niż dizel, ale też bez szału. Podwójne uszczelki drzwi dają potencjał - można wyciszyć samodzienie. Trochę podłogę w bagażniku i przy nogach z przodu. Jest pewna różnica.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duże auto - duże koszty. Ale w tej wersji ograniczone do minimum. Ceny części przeciętne, awaryjność raczej niska.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ceny nie są niskie, ale auto ma duże wzięcie, bo mimo wad, jest jedną z najlepszych opcji, szczególnie w wersji z wolnossącym silnikiem benzynowym.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trochę elektryka - szyby, niektóre elementy wnętrza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic zaskakującego się nie zepsuło. Pompa jest z tego znana. Być może kiedyś - klima, wspomaganie. Tego się mogę spodziewać. Podstawowe komponenty raczej mało awaryjne.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratec 145KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford S-Max I Van Facelifting