Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van Facelifting

radmol, 5 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 108 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford S-Max I Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,29
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Jest to mój pierwszy minivan. Do tej pory miałem benzynowe auta po kolei: duży fiat 1500, astra I sedan 90KM, astra II hb 97KM, corolla kombi IX 1.6 110KM, (żona jazz II 1.4 83KM), (żona Focus II hb 1.6 100KM). Po przesiadce z w/w samochodów czuć różnicę w gabarytach i na plus i na minus. W środku dużo przestrzeni ale trochę dziwnie ergonomicznie urządzonej. Czuć wygodę. Nie jest tak zwrotny i zwinny jak mniejsze auta co jest dużym minusem w mieście - to auto zdecydowanie nie jest na miasto. Na autostradę owszem:) Duży (bardzo!) minus za brak miejsca na koło zapasowe - muszę wozić w pokrowcu w bagażniku! Mało użytecznych schowków. Generalnie oceniam auto na 4 z plusem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ja nie jestem zwolennikiem szybkiej jazdy - wolę wygodne toczenie się do przodu. Mimo to uważam, że silnik jest troszkę za słaby do tego auta jeśli chodzi o moment obrotowy - czuję się jakbym jechał na szybkiej krowie w siodle. Można oczywiście deptać pedał gazu do oporu ale to auto jest na to zbyt duże - za wysokie i ma za miękkie zawieszenie do ciągłego przyspieszania i hamowania. Na autostradzie elastyczny nawet na 6 biegu. Stosunkowo mało pali - tylko nieco więcej jak focus II 1.6 100KM żony.
4,0
Skrzynia biegów
Ja nie widzę wad samej pracy skrzyni natomiast mam zastrzeżenia do zestopniowania biegów 1 i 2. Otóż 2 zaczyna się za daleko i czasami jak się przejeżdża przez tysiące hopek, które obecnie wszędzie się montuje (po co??) to auto nie jedzie na 2 i trzeba redukować na 1. Lewarek chodzi sprężyście bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Bez rewelacji. Dość duża buda i oponki 215/60/16 sprawiają, że auto trochę buja się na boki i włącza się ESP. Pewnie na 17 lub 18 lepiej to wygląda. Nie wiem jak jest w innych minivanach z prowadzeniem - jeśli gorzej to ja ich nie chcę:)
4,0
Karoseria
Za krótko go mam aby coś mądrego napisać czy jest rdza czy jej nie ma - na razie nie ma. Spasowanie elementów nadwozia na przyzwoitym poziomie.
Komfort
5,0
Widoczność
Według mnie widoczność jest bardzo dobra a do tego dochodzą jeszcze bardzo duże lusterka boczne.
3,0
Ergonomia
Zdecydowanie za mało użytecznych schowków. Co mi z dużego bagażnika jak muszę w nim wozić koło zapasowe? Schowek w bagażniku pod podłogą to jedna wielka dziura do której wszystko się wrzuca i jest bałagan. Trochę to nie przemyślane pod tym względem. Z przodu nie ma gdzie położyć smartfona ani długopisu. Schowek na podszybiu to jest jakieś nieporozumienie - jak do niego sięgnąć?? Dziwna ergonomia bo to ma być rodzinny samochód a zero tu simply clever.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiepsko. Bardzo powoli się nagrzewa a i wentylacja jest dość słaba. Wentylator w climatronicu ma 7 biegów - aby w miarę ogrzać budę w mrozie musi chodzi na 5 lub 6 cały czas. Przednie małe szybki lewe i prawe są zaparowane cały czas. No i ta wymiana filtra kabinowego - kto to wymyślił?? Nagroda się należy za utrudnianie życia ludziom - trzeba demontować pedał przyspieszenia cały aby wymienić filtr.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni dużo tylko co z tego jak nie czuć jakiegoś takiego komfortu podróżowania.
5,0
Wyciszenie
Super w tym zakresie. Bez żadnych uwag - wzorzec do naśladowania.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, części tanie, póki co nic się nie psuje. Zobaczymy jak będzie dalej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Udało mi się kupić to auto w bardzo niskiej cenie - jestem bardzo zadowolony akurat z tego aspektu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
47,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van Facelifting