Samochód sprawdza się jako auto rodzinne. Używam go przeważnie w trasie, ze średnim lub dużym obciążeniem. Bardzo wygodny i komfortowy w trasie. Mam 5 foteli więc przestrzeń bagażnika pozwala na wiele.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik cichy i elastyczny. Dobrze radzi sobie z tym autem nawet przy znacznym obciążeniu. Nie ma problemów z płynną jazdą, turbina fajnie działa, nie ma potrzeby wkręcania silnika na duże obroty. W mieście, na krótkich trasach spali 10 litrów, w trasie mieszanej do 130km/h można zejść do 7 litrów.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi dobrze i precyzyjnie. Przełożenia są dobrze zestawione, lewarek nie ma zbyt długich wychyleń. Niestety nie jest to skrzynia do szybkiej i sportowej jazdy, gdy chcemy szybko przyspieszyć i wejść na wyższe obroty, zamiana biegów nie jest płynna i szybka, a wyczuwa się drobne haczenie co spowalnia proces zmiany biegu. Na 6 biegu, jazda autostradą, jest ekonomicznie w zakresie prędkości 120-130 km/h.
5,0
Układ jezdny
auto przewidywalne, dobrze trzyma się w zakrętach, reakcja na ruch kierownicą odpowiednia, ruchy kierownicy dobrze przekazywane na koła.
Komfort
4,0
Widoczność
Odrobinę przeszkadza słupek B, który oddziela szybę kierowcy od małej szyby między słupkiem A i B. Czyli widoczność pod kątem jest trochę zaburzona. Poza tym jest fajnie, o ile nie podnosimy za wysoko tylnych zagłówków, a szczególnie środkowego. Ja worze z tyłu na środku fotelik dziecięcy więc zagłówek na obecną chwilę zdemontowałem.
4,0
Ergonomia
Wszystko w porządku, fajnie rozwiązany hamulec ręczny, przełączniki intuicyjne. Fotele składają się na płasko z tyłu. Nie mam 3 rzędu więc nie wypowiem się jak wygodnie zajmuje się te miejsca.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest w normie, latem trzeba odczekać chwile zanim auto o tej kubaturze się schłodzi, zimą grzeje bez problemu. Szybko nagrzewa się silnik.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wyśmienicie, regulacja foteli z tyłu umożliwia zwiększenie przestrzeni bagażowej, pochylenie oparć foteli w drugim rzędzie, fajna sprawa.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho i fajnie, oczywiście do momentu kiedy jedzie się po autostradzie z silnym wiatrem przednim, powyżej 140km/h. Silnik nie stanowi tu problemu. Wiatr jedynie i szyba przednia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd po pierwszym roku 800zl. Poza tym nic przy nim nie robiłem. Zobaczymy jak będzie wyglądał przegląd gwarancyjny w Fordzie po roku drugim.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena wersji Trend z dodatkami była na przyzwoitym poziomie, w połączeniu z rabatem, który wyszedł ok 10tys. Konkurencja oferuje samochody taniej w każdym razie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie działo z samochodem. Czasami czujniki ciśnienia w oponach trochę wariowały, ale to chyba normalne po zmianie kół i ewentualnie gwałtownych zmianach warunków atmosferycznych, czy obciążenia auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, nie odnotowałem na obecną chwilę takowych. Przy zakupie dostałem ubezpieczenie na 3 rok użytkowania. Mam nadzieję, że nie będę korzystał.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
[l/100km]