Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max Vignale

Darek, 2 lata temu
Silnik 2.0 TDCi Twin-Turbo 210KM 154kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford S-Max Vignale 2.0 TDCi Twin-Turbo 210KM 154kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,50
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Spodziewałem się, przy takiej masie, gorszych osiągów i gorszego przyśpieszenia, a także większego spalania.
Inne : Auto świetnie się prowadzi. Sama przyjemność.
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony z auta. Na wakacje w 5 osób komfortowo, na krótki-średni dystans bez bagażu 7 osób (dzieci/małe osoby z tyłu) co najmniej ok.
Wrażenia
5,0
Silnik
Po dociśnięciu gazu do końca auto jest bardzo dynamiczne (choć pewnie jak na swoją klasę i masę). Spalanie w mieście ok 9l, w trasie 90-100km/h 5-6l, na autostradach 140+ do 8l (nie jeżdżę 160km/h). Rzadko kiedy wykorzystuję pełnię mocy.
4,0
Skrzynia biegów
Nie jestem fanem automatów, mimo ich wygody. Działa płynnie, choć bardziej płynnie jak jest rozgrzana. Typowe opóźnienie przy wciśnięciu gazu do dechy zanim wrzuci niższy bieg występuje. Nie uległa za to awarii, mimo, że naczytałem się bardzo dużo złego o tych skrzyniach.
5,0
Układ jezdny
Jak to Ford, prowadzi się świetnie. Drobiazgi: na większych nierównościach potrafi się zachować nieco dziwnie i jakby szarpać kierownicą, mój poprzedni Focus tak nie miał. Wyłączyłem też asystę pasa ruchu, bo wpływała na sztywność kierownicy.
5,0
Karoseria
Nie mam zastrzeżeń. Nic się nie dzieje, auto ma teraz 6 lat. Mam parę drobnych uszczerbków lakieru z normalnego użytkowania, z nimi też się nic nie dzieje.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu jest wg mnie jedyny i największy mankament tego auta - słupki przy przedniej szybie istotnie ograniczają widoczność, w szczególności potrafią zasłonić pieszego przed przejściem. Trzeba się tego nauczyć i w niektórych sytuacjach wychylać do przodu, by zachować 100% bezpieczeństwa.
5,0
Ergonomia
Wersja Vignale jest doskonale wyposażona, włącznie z podświetleniem w lusterku w osłonie przeciwsłonecznej dla pasażera czy uchwytem na okulary przeciwsłoneczne. Regulowane fotele bardzo wygodne, masaż przydatny w długich podróżach. Porty USB, rozsądnie duży ekran, ale przyciski analogowe do ważnych funkcji. Jedyne do czego (na siłę) mogę się przyczepić, to brak analogowego przycisku do włączania podgrzewania kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Działa sprawnie i szybko. Dla mnie obsługa była dość nieintuicyjna, za co odejmuję jedną gwiazdkę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To van. Jest wygodnie. Jedynie przy rozłożonym 3 rzędzie siedzeń można narzekać na umiarkowaną ilość miejsca - ale jeśli z tyłu siedzą dzieci, to problemu też nie ma, bo mają krótkie nogi ;)
5,0
Wyciszenie
Active Noise Control robi świetną robotę. W zasadzie niezależnie od prędkości to, co dzieje się poza autem słychać tak samo głośno - czyli dość cicho. Na autostradzie przy 140+ jest bardzo komfortowo (w poprzednim Focusie mocno podgłaśniałem radio żeby coś słyszeć). Jeśli ktoś więc trąbi, to się o tym dowiesz, ale nie będzie bardzo irytujące.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zaskakuje dość pozytywnie przy tej masie i mocy. Spodziewałem się więcej. Części są dość tanie (te same co w Mondeo czy Galaxy, a być może i szerzej). Nic nie rozwaliłem, więc nie wiem jak poważniejsze naprawy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wg mnie Ford Vignale jest de facto autem premium. Jechałem paroma BMW czy Mercedesami i, w moim laickim odczuciu, Fordzik niczym im nie ustępuje. Ale może mam niskie wymagania, albo o czymś o BMW nie wiem...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wg serwisu Solid Garage przerobiłem wszystkie właściwie "typowe usterki" tego auta. Na przestrzeni 2 lat wydałem ok 5000 zł na naprawy - co przy aucie, którego cena salonowa to 240 tys. nie jest kwotą oszałamiającą. 2x układ chłodniczy, 1x napęd (ujawniało się przy 140+, objawiało się spadkiem mocy). Usterki naprawione sprawnie i bez kłopotów. Nigdy też auto mnie nie zawiodło, tj. nawet jak się coś psuło, to i tak spokojnie dojeżdżałem do warsztatu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy definicji poważnej usterki takiej, że "auto nie rusza" i trzeba je na lawetę i do serwisu, to nie miałem żadnej.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi Twin-Turbo 210KM 154kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford S-Max Vignale