Ocena kierowcy - Ford Ranger V Podwójna kabina Facelifting 2019
Bartek,
ponad rok temu
Silnik 2.0 EcoBlue 213KM 157kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
55 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
Układ elektryczny
3,0
Całokształt
Ponieważ jest to auto służbowe a ja nie zdecydowałbym się kupić pickupa osobiscie, postaram się być obiektywny w ocenie funkcjonalności. Ogólnie auto sprawia pozytywne wrażenie, szczególnie silnik. Spalanie na poziomie średnio 9,4l/100km przy tak ciężkim aucie jest zaskakująco niskie. Nie posiadam rolety co jeszcze zwiększa spalanie. Głównie jednak jeżdżę na pusto, lub z lekkim ładunkiem. Muszę przyznać, że dopiero po załadowaniu ok 500kg auto jedzie jak po sznurku. Na pusto resory z tyłu sprawiają, że auto jest trochę nerwowe na dziurawej drodze, ale w końcu do wożenia ciężarów został on zaprojektowany.
Wrażenia
5,0
Silnik
Obecnie bez problemów, tylko serwisy olejowe co 15000km. Niskie spalanie i moc robią wrażenie. Pasek rozrządu pracuje w oleju więc trzeba będzie kontrolować, czy nie łuszczy się i nie zaycha smoka pompy oleju.
1,0
Skrzynia biegów
Uważam, że jest to największa wada tego samochodu. Podejrzewam, że moja skrzynia jest uszkodzona, jednak serwis temu zaprzecza. Mocno szarpie przy wrzucaniu 3 biegu. Ogólnie jazda w mieście to katorga. Od 6 biegu jest już płynnie. 10 biegów to moim zdaniem, o 3 za dużo. Ona nigdy nie wie na którym biegu chce jechać, w mieście połowę czasu jedzie na "półsprzęgle" i szarpie. Jeździłęm automatami Kia DCT, Opel, Audi i ta jest zdecydowanie najgorsza. Na plus tylko długie ostatnie przełożenie, które pozwala w trasie na spokojna jazdę 140km/h i więcej. Znajomy ma wersję Raptor z tą samą skrzynią i u niego działa idealnie. Oczywiście tak jak u innych producentów serwis twierdzi, że oleju w skrzyni nie wymienia się.
5,0
Układ jezdny
Dobrze wybiera nierówności, lubi jazdę z ładunkiem. Trzyma się drogi i jest komfortowe. Była jedna usterka, ale w serwisie na gwarancji ją usunięto- na skręconych maksymalnie kołąch, po wjechaniu w dziurę sprężyny przeskakiwały w gniazdach co powodowało spore uderzenie i hałas. Teraz jest cisza.
4,0
Karoseria
Na razie bez problemów. Rdza sie nie pojawia. Bez rolety nie można korzystać z myjni automatycznej co jest dla mnie sporym minusem.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko, lusterka są duże, więc wszystko widać. Auto dodatkowo wyposażone w kamerę i czujniki z przodu i z tyłu, więc parkowanie to nie problem. W pełni ledowe światła dobrze i równomiernie oświetlają droge, jednak system automatycznie włączający światła drogowe nie radzi sobie. Często zbyt późno reaguje na pojazd z naprzeciwka. Ogólnie wolę go nie włączać.
3,0
Ergonomia
Co do ergonomii mam mieszane uczucia. Jest to pojazd specjalistyczny, zaprojektowany do konkretnego zastosowania. Ja w dodatku nie posiadam rolety, więc do użytkowania na co dzień jest równie praktyczny co rower z bagażnikiem. Doskwiera mi mała ilość schowków w środku, np. pod lub za tylną kanapą. Skupiajac się na przewożeniu ładunku na pace, na plus zasługuje duża łądowność (ponad 1t). Na minus- brak punktów mocowania w podłodze. Zabezpieczenie pasami płaskich elementów jest uciążliwe.
Daję 3 gwiazdki, ponieważ jako kierowcę denerwuje mnie kilka elementów. Przyciski na konsoli środkowej widoczne sią tylko w nocy. W dzień oznaczenia na przyciskach są niewidoczne i nie widać co się naciska. Moim zdaniem, źle zaprojektowane graficznie są wyświetlacze po bokach prędkościomierza. Po lewej panuje chaos. W żadnym trybie nie ma wszystkich istotnych informacji jednocześnie. Do wyboru jest w zasadzie albo spalanie, albo obrotomierz (niedokładny) albo inne informacje. Równocześnie po prawej wyświetlacz pokazuje zdudlowane informacje z wyświetlacza głównego (telefon, nawigacja, radio). System nagłośnienia jest dobrej jakośći, dzwięk jest czysty. Na minus problemy z połaczeniem z telefonem. Często nie mogę odebrać połączenia przez zestaw, Android Auto działa tylko po kablu i często się rozłącza. Sprawdzałem- nie jest to wina kabla. Jazda na Yanosikiem czy Google Maps po kablu nigdy nie działa bo gubi połaczenie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wrażenie, że wszystkie nowe auta mają problem ze sterowaniem ciepłym powietrzem. Albo gotujemy stopy, albo wieje letnim powietrzem przez nawiewy górne. Ogólnie dramatu nie ma, ale mogło być lepiej. Duży plus za ogrzewaną przednią szybę. Do pełni szczęścia brakuje mi tylko ogrzewanej kierownicy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie mam problemów z zajęciem odpowiedniej pozycji za kierownicą (183cm wzrostu). Za mną jest jeszcze sporo miejsca.
5,0
Wyciszenie
Obawiałem się, że tak duże i wysokie auto będzie głośne w trasie ale jest dobrze. Silnika nie słychać, szum wiatru pojawia się powyżej 130.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto używam w Niemczech i tutaj je serwisuję. Koszty serwisu są bardzo wysokie, np. przegląd po 30000km to aż 650 Euro! Nie znam cen części więc nie wiem ile wyniosą ewentualne naprawy. Na szczęście auto spala rozsądne ilości paliwa.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie 2 akcje serwisowe (gniazda sprężyn z przodu), coś brzęczy w podłodze na biegu jałowym, połączenie Bluetooth nie działa prawidłowo. Szwankuje tez system utrzymania pasa. Na prostej drodze po puszczeniu kierownicy nie trzyma się równo na pasie tylko zaczyna odbijać się raz od jednej, raz od drugiej strony aż się zgubi i wywala auto z pasa. Czasem zdaża mu się mocno szarpnąć kierownicą przy zjeżdżaniu z ronda lub omijaniu wysepki. Absolutnie nie można na nim polegać.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBlue 213KM 157kW
[l/100km]