Ocena kierowcy - Ford Ranger V Podwójna kabina Facelifting 2019
SAR37,
2 lata temu
Silnik 2.0 EcoBlue 213KM 157kW
Rok produkcji 2021
Przebieg:
21 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne
: Lekkość i przyjemność prowadzenia nawet przy duzychptedkosciach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Ogniska korozji podwozia
5,0
Całokształt
Moja wersja to Limited.
Jeden z lepiej prowadzących się pickup-ów w swoim rozmiarze! Auto zwyczajnie płynie po drodze i pozwala cieszyć się jazdą nawet z prędkościami 140+ km/h. W terenie również daje radę, ale nie używałem go w ciężkim offie.
Dobrze wyciszona i obszerna kabina pozwala ma komfortową podróż nawet na długich odcinkach. Duży plus za elastyczny zespół napędowy silnik-skrzynia automatyczna oraz minimalizm elektronicznych „dupereli” - to nie miejska „popierdółka” z milionem bezużytecznych, migoczących i personalizowanych gadżetów! Miałem wcześniej dwa SUVy, ale dopiero Ranger dał mi możliwość pełnej satysfakcji z jazdy i użyteczności. Nawet po ciasnym mieście nie ma problemów z poruszaniem się i parkowaniem - wystarczy trochę doświadczenia i umiejętności a wszędzie się można zmieścić. Szkoda, że, słuchając innych kierowców („A po co Ci takie auto? Kupujesz farmę!?”), nie kupiłem częściej pickupa - jak dla mnie to czysta przyjemność i dużo możliwości. Polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny i cichy (jak na diesla), bardzo dobrze pracuje na niskich i wysokich obrotach. Świetnie zgrany z 10-stopniową skrzynią z Mustanga, ale wymaga zdecydowania: delikatne dodawanie gazu i puszczanie powoduje „lagi” - w końcu to mała ciężarówka a nie miejskie autko :)
4,0
Skrzynia biegów
Świetny automat na trasę - fajnie się zbiera i redukuje, ale „delikatne” trącenie pedału gazu powoduje „lagi” - to nie wyścigówka (choć rozwija imponujące prędkości) i można się przyzwyczaić bez trudu. Duży plus za tryb Sport - silnik podbija obroty i całość ciekawie „chodzi” pod nogą.
5,0
Układ jezdny
Auto dosłownie płynie po drodze a wszelkie nierówności poprzeczne pokonuje z przyjemnym bujnięciem. Przy długości ponad 5m, promień zawracania jest znaczny.
4,0
Karoseria
Bez większych zastrzeżeń jeżeli mówimy o lakierowanych elementach. Minusem są ogniska korozji na elementach podwozia, w tym na ramie - na szczęście blacha jest gruba a korozja powierzchowna, ale takie zjawisko w rocznym aucie powoduje, że niesmak pozostaje…
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki oraz obraz w lusterkach na 6! Do tylu mamy ograniczenie przez wysoką pakę, ale to norma w pickupach.
5,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebne w zasięgu ręki - duży plus za mechaniczny wyłącznik S&S i przyciski od podstawowych funkcji (zdublowane na wyswietlaczu) Dwa porty USB z przodu z możliwością dołożenia aż 3 adapterów do gniazd zapalniczki robi robotę! Mały minus za rozmieszczenie przycisków od szyb - trzeba mocno cofnąć rękę aby obsłużyć tylne szyby No i minus za brak automatycznego domykania szyb z tylu i przedniej prawej po jednym kliknięciu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima i ogrzewanie działa jak szatan - w żadnym z używanych aut nie miałem tak wydajnego układu! Zdecydowany plus!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z prosi OK - z tylu trochę mniej miejsca, ale to pickup - i tak ma największe pochylenie oparcia tylnego z dostępnych na rynku.
4,0
Wyciszenie
Cóż - to w końcu auto użytkowe o aerodynamikę kiosku, więc cicho jak w limuzynie nie będzie. Powyżej 120 km/h świszczą rury na pace.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie na poziomie 10,5 l/100 km jest przyzwoite jak na gabaryty, ale - przy obecnych cenach paliwa - nie jest opcją dla każdego.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie 165 000 zł nie znalazłem sensowniejszego pickupa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz zawiesił się ekran tabletu, ale po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu po kwadransie było OK.
Przewody od klimatyzacji wyskoczyły z mocowania i wibrowały na biegu jałowym ze skrzynia w pozycji D lub S - załatwiono w serwisie podczas przeglądu i jest cisza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez poważnych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBlue 213KM 157kW
[l/100km]