Na chwilę obecną uważam zakup Rangera za bardzo udany. Nie wiem jak będzie się sprawował dalej ale na chwilę obecną jestem w pełni usatysfakcjonowany.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.Kultura pracy silnika:
W stosunku do L200 - rewelacja.
W stosunku do Navary - zbliżony.
W stosunku do Passata (ale przecież to nie pick-up) - niższa.
2. Elastyczność:
W stosunku do L200 - rewelacja.
W stosunku do Navary - zbliżona.
W stosunku do Passata - zbliżona.
3. Osiągi:
W klasie pick-up´ów, rewelacja.
W porównaniu do Focusa ST - kiepska :)
5,0
Skrzynia biegów
Przy takiej elastyczności jest naprawdę wystarczająca.
Na autostradzie przydałby się 6 bieg (wskazania z GPS´a to 178 km/h).
Po miesicie (w korkach) rewelacja!
Pierwszy bieg za krótki ale silnik wybacza ruszanie nawet 2-3 biegu.
W terenie - REWELACJA! 4L - nie do pobicia!
Precyzyjna zmiana!
5,0
Układ jezdny
Na "śpiącym policjancie", bez obciążenia - porażka. Pamiętajmy jednak, że jest to pick´up i to jeszcze z dopuszczalną ładownością skrzyni 1100 kg.
Przy ładunku ok 400-500 kg przejazd nawet przez "śpiącego policjanta" jest przyjemny :).
Na zakrętach przy większych prędkościach rewelacyjnie się prowadzi (jak na pick-up´a :) ). Konkurenci czyli Navara, L200, Hilux itd. są daleko w tyle!
W terenie twardo ale pewnie!
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu (jak na pick-up´a) rewelacja.
Do przodu(przy parkowaniu) dla niskich osób może być problematyczna.
Lusterka jak "łopaty" widać wszystko!
4,0
Ergonomia
W kabinie wszystko "pod ręką", na swoim miejscu!
Zastrzeżenia:
- brak sterowania z kierownicy radiem :(.
- regulacja kierownicy w jednej płaszczyźnie.
- brak informacji ilości paliwa oraz średnim spalaniu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
REWELACJA!!!
Wydajna i bardzo sprawda klimatyzacja!!!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak to w terenówkach i pick-up´ach.
Kierowca do 185 cm ok. Powyżej ciężko z miejscem na nogi.
Pasażer jw.
Fotele kierowcy rewelacja ale nie porównujmy z samochodami z segmentu D i wyżej.
5,0
Wyciszenie
Jak na tego typu samochód to naprawdę jestem miło zaskoczony. Jedyne do czego mogę mieć zastrzeżenia to:
- natężenie hałasu przy zimnym silniku.
- odgłosy z opon przy prędkościach powyżej 145 km/h.
Jeżeli ktoś pali papierosy przy otwarty oknie kierowcy - to nie polecam tego samochodu! :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taką masę pojazdu to rewelacja!
srednie spalanie w cyklu miejskim: 8,5 L
średnie spalanie na trasie przy ok. 100-120 km/h: 7,5 L
średnie spalanie na trasie przy prędkości 160-177 km/h to ok. 11 L.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze będę twierdził, że powinien być znacznie tańszy ale nie tylko Ranger ale także i inne pojazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy przebiegu 8 000 km brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy przebiegu 8 000 km brak usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 TDCi 4X4 150KM 110kW
[l/100km]