Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Ranger IV Pickup

Roman Jurcak, 15 lat temu
Silnik 2.5 4x4 143KM 105kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Ranger IV Pickup 2.5 4x4 143KM 105kW 2005-2011 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Jak dla mnie miód :o)
5,0
Całokształt
Jestem raczej zadowolony, czasami nawet bardzo, uważam jednak, że początkowa usterka z ściąganiem samochodu na prawą stronę, to nieprzeciętny obciach. Uchwyty na pace powinny być mocowane do paki a nie do kuwety - to duży błąd! Wożę tym samochodem łożyska i myślę, że Mazdo-Fordowski patent może kiedyś nie dać rady. Niestety test w EURO-NCAP wypadł jak większość pickupów, tylko 2 gwiazdki, to cholernie mało. Film z tego crash testu mnie przeraził. Co zabawne, ludzie myślą, że takie "fury" są bardzo bezpieczne, bo przecież takie to monstra, co za absurd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny, naprawdę bardzo przyjemny.
3,0
Skrzynia biegów
Po 20 000 km czasami mi źle wchodzi 4-ka
5,0
Układ jezdny
Chyba jak na ciężarówkę jest dobrze, tył bardzo sztywny, ale jak załadowany, to jazda bardzo przyjemna. Sprawdzałem tylko w lekkim terenie, takie tam błotko, piasek w lesie, ostatnio trochę po śniegu i było OK.
Komfort
5,0
Widoczność
Superowa, mam nadbudówkę, bez czujników z tylu by było bardzo trudno.
5,0
Ergonomia
Rozważałem różne pickupy, prostota i brak bajerów mnie przekonała do Rangera. Wszystko na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak dla mnie mało wystarczające, tak jak poprzednicy, uważam, że zbytnio parują szyby w wilgotne dni. Doceniam podgrzewane przednie siedzenia w chłodne dni.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu superowo (mam 185 cm), z tyłu jak na mój gust 2 osoby "komfortowo", w 3-ke awaryjnie.
4,0
Wyciszenie
Przy wyższych prędkościach (130-140 km) szum opływu powietrza i od opon, ale to chyba normalne przy takiej kanciastej bryle.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jakaś dobra dusza mi wybyła lewą tylną szybę. Koszt importu z Niemiec, montaż i sama szyba, to wszystko kosztowało chyba 160 PLN brutto, nawet tego nie robiłem z ubezpieczenia. Także części raczej tanie :o)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na początku samochód ściągał w prawo, dopiero 4. dzień skumali w serwisie, że problem jest w tym, że lewe przednie koło wyprzedza prawe o jakieś 4 mm, po regulacji podkładkami jest OK, z tym, że teraz kierownicę mam na prostej skręconą minimalnie w lewo. To usterka fabryczna i ma to większość tych aut :o( Przy mrozach poniżej -10 C zauważyłem, że uszczelka na dolnej części przedniej szyby straciła swoją elastyczność i się skróciła i tym samym "odeszła" od szyby przedniej i plastyku przy wycieraczkach.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uciekł mi olej z prawego tylnego amortyzatora, po mimo, że wtedy obciążałem pakę max. 650 kg. W serwisie mi chcieli wmówić, że go przeładowałem! Nie mniej, wymienili na gwarancji.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 4x4 143KM 105kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Ranger IV

Liczba wpisów: 3

Ford Ranger IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Ranger IV Pickup