Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Ranger III

Jacek, 5 lat temu
Silnik 2.3 86KM 63kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 180 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Ranger III 2.3 86KM 63kW 1993-1997 - Oceń swoje auto
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto bezproblemowe, oszczędne, pakowne i jak na samochód do pracy komfortowe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny i oszczędny. Jak potrzeba dynamiczny. Mocy wystarczy do transportu na pace lub do ciągnięcia przyczepy. Jeśli maksymalne obciążenie na samochodzie i do tego przyczepa, brakuje dynamiki.
5,0
Skrzynia biegów
U mnie manualna piątka. Długa dźwignia pod ręką na odpowiedniej wysokości. Trafia zawsze tam gdzie chcę. Odpowiednio dobrane przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny. Lekkie noszenie w koleinach bez obciążenia. Bez luzów, na prostej bez trzymania. Jak w szynach. Na mokrym na pusto jedzie tył. Przy napędzie RWD zrozumiałe.
5,0
Karoseria
Obecnie 22 lata i bez najmniejszych oznak rdzy. Milimetrowe odpryski lakieru. Konstrukcja na ramie sztywna, bez odkształceń.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w szklanej bańce.
5,0
Ergonomia
Po amerykańsku - wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba poczekać, ale krótko w porównaniu do moich poprzednich samochodów. Wnętrze ogrzewa się momentalnie, dłużej odparowuje szyba. Zimno zapewnia tylne okno i wystarczy lekko uchylić boczną szybę i mamy powietrzny wir. Klima ma dwa stopnie. Tego drugiego jeszcze nie sprawdzałem - to nie Kalifornia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ktoś napisał, że mało??? Fotele jak wersalka, łączone. Wielkie, miękkie, ale nie zapadające się, super wygodne. Ja mam King Cab, można odsunąć tak daleko, że między fotelem kierowcy a kierownicą zmieści się średniej wielkości szafa. Z tyłu krzesełka desantowe wyciągane ze ściany, jak ktoś widział, wie o czym piszę. Ale ja mam zarejestrowany na 2 osoby i z tyłu jest dodatkowa przestrzeń ładunkowa.
5,0
Wyciszenie
Obecnie założyłem opony z grubszym bieżnikiem i słychać lekki szum. Silnika nic a nic, delikatny, basowy warkot przy kręceniu obrotów. Przy otwartym tylnym oknie a tak przeważnie jeżdżę słychać wiatr.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic z mechaniką i blacharką się nie dzieje. Części eksploatacyjne mają ceny jak do aut grupy VAG. Dlatego wymiana płynów, filtrów, czy np hamulców to naprawdę nie więcej a może i mniej niż w jakimkolwiek popularnym małym autku. To samo ubezpieczenie i koszt paliwa (mam 2,3l benzyna). Pali tyle samo co popularny 1,6 MPI.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałem za swój 12000. Część mi się zwróciła, bo auto było wypożyczone do reklamy. Za te pieniądze było warto. Przy kupnie się targowałem, niepotrzebnie - wart każdej złotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To prosta konstrukcja, po prostu nie ma drobnych rzeczy do psucia. Radio fabryczne ma się świetnie i doskonale brzmi. Zamki, szyby, pasy, wszystko działa. Światła wewnętrzne i zewnętrzne bez wymiany żarówki. Silnik mruczy jak kotka. Zawieszenie buja jak na łodzi, a kiedy załadowany idzie jak po sznurku. No nic i kropka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Ranger III