Auto bezproblemowe, oszczędne, pakowne i jak na samochód do pracy komfortowe.
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny i oszczędny. Jak potrzeba dynamiczny. Mocy wystarczy do transportu na pace lub do ciągnięcia przyczepy. Jeśli maksymalne obciążenie na samochodzie i do tego przyczepa, brakuje dynamiki.
5,0
Skrzynia biegów
U mnie manualna piątka. Długa dźwignia pod ręką na odpowiedniej wysokości. Trafia zawsze tam gdzie chcę. Odpowiednio dobrane przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny. Lekkie noszenie w koleinach bez obciążenia. Bez luzów, na prostej bez trzymania. Jak w szynach. Na mokrym na pusto jedzie tył. Przy napędzie RWD zrozumiałe.
5,0
Karoseria
Obecnie 22 lata i bez najmniejszych oznak rdzy. Milimetrowe odpryski lakieru. Konstrukcja na ramie sztywna, bez odkształceń.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w szklanej bańce.
5,0
Ergonomia
Po amerykańsku - wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba poczekać, ale krótko w porównaniu do moich poprzednich samochodów. Wnętrze ogrzewa się momentalnie, dłużej odparowuje szyba.
Zimno zapewnia tylne okno i wystarczy lekko uchylić boczną szybę i mamy powietrzny wir. Klima ma dwa stopnie. Tego drugiego jeszcze nie sprawdzałem - to nie Kalifornia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ktoś napisał, że mało??? Fotele jak wersalka, łączone. Wielkie, miękkie, ale nie zapadające się, super wygodne. Ja mam King Cab, można odsunąć tak daleko, że między fotelem kierowcy a kierownicą zmieści się średniej wielkości szafa. Z tyłu krzesełka desantowe wyciągane ze ściany, jak ktoś widział, wie o czym piszę. Ale ja mam zarejestrowany na 2 osoby i z tyłu jest dodatkowa przestrzeń ładunkowa.
5,0
Wyciszenie
Obecnie założyłem opony z grubszym bieżnikiem i słychać lekki szum. Silnika nic a nic, delikatny, basowy warkot przy kręceniu obrotów. Przy otwartym tylnym oknie a tak przeważnie jeżdżę słychać wiatr.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic z mechaniką i blacharką się nie dzieje. Części eksploatacyjne mają ceny jak do aut grupy VAG. Dlatego wymiana płynów, filtrów, czy np hamulców to naprawdę nie więcej a może i mniej niż w jakimkolwiek popularnym małym autku. To samo ubezpieczenie i koszt paliwa (mam 2,3l benzyna). Pali tyle samo co popularny 1,6 MPI.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałem za swój 12000. Część mi się zwróciła, bo auto było wypożyczone do reklamy. Za te pieniądze było warto. Przy kupnie się targowałem, niepotrzebnie - wart każdej złotówki.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To prosta konstrukcja, po prostu nie ma drobnych rzeczy do psucia. Radio fabryczne ma się świetnie i doskonale brzmi. Zamki, szyby, pasy, wszystko działa. Światła wewnętrzne i zewnętrzne bez wymiany żarówki. Silnik mruczy jak kotka. Zawieszenie buja jak na łodzi, a kiedy załadowany idzie jak po sznurku. No nic i kropka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.3 86KM 63kW
[l/100km]