Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Puma II Crossover

p4dev1, 2 miesiące temu
Silnik 1.0 EcoBoost mHEV 155KM 114kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Puma II Crossover 1.0 EcoBoost mHEV 155KM 114kW 2019-2024 - Oceń swoje auto
4,36
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ciężko to nazwać ale określiłbym to jako ogólną frajdę z jazdy tym autem.
Inne : Łatwość manewrowania w mieście.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Drobne usterki z komputerem, po aktualizacji oprogramowania widać poprawę.
4,0
Całokształt
Idealny samochód do miasta który sprawdzi się też na rodzinne wycieczki (2+2). Z rzeczy które które go wyróżniają na tle innych: - pojemny, przemyślany bagażnik, - łatwość manewru w mieście / na parkingu, - przyspieszenie, elastyczność silnika, - bardzo płynnie działająca automatyczna skrzynia biegów, - bardzo dobre trzymanie się drogi, - ogólna frajda z jazdy :) Co wkurza? - do kultury pracy 3 cylindrów trzeba się przyzwyczaić, - mogło by być ciut lepsze wykończenie wnętrza, - drobne usterki z oprogramowaniem (typu pół ekranu czarne) - brak możliwości stałego wyłączenia Auto-Start-Stop Podsumowując całościową ocenę (w skali 1-6) dałbym 4+.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jedyna wada jaką widzę w tym trzycylindrowym silniku to dość głośna praca i gorsza kultura pracy (szczególnie na zimnym silniku). Poza tym dynamika, elastyczność i przyspieszenie na 5.
5,0
Skrzynia biegów
Świetna skrzynia automatyczna z bardzo płynną zmianą biegów.
4,0
Układ jezdny
Trochę twardsze zawieszenie które daje się we znaki ( szczególnie pasażerom z tyłu) szczególnie przy progach zwalniających i dziurach w jezdni. Auto świetnie trzymające się drogi, nawet przy ostrzejszych zakrętach i większych prędkościach.
4,0
Karoseria
Jak na razie nie widzę większych ubytków - poza rysami na masce które prawdopodobnie są winą kota lub jakiegoś ptaka...
Komfort
5,0
Widoczność
Naprawdę niezła. Lusterka boczne mogłyby być ciut większe ale poza tym dość wysoka pozycja za kierownicą, dobrze widoczny przód maski (jestem wysoki) i kamera cofania sprawiają, że nie mam żadnych problemów z widocznością.
4,0
Ergonomia
Z minusów: - mały, nieregulowany podłokietnik z przodu, - brak wyjść USB z tyłu, - brak nawiewów z tyłu, - ciągle spadająca z zawiasów osłona w bagażniku - trochę słychać trzeszczenie plastików Plusy: - pakowny, przemyślany bagażnik, - intuicyjna obsługa multimediów, - dość wygodne fotele, - niezłe nagłośnienie (B&O)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super sprawa z podgrzewaną szybą w zimie. Klimatyzacja działa bardzo wydajnie, podobnie z ogrzewaniem (w tym podgrzewanie foteli z przodu).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla kierowcy wystarczające nawet dla wysokich (tak do 2m myślę). Z tyłu gorzej, szczególnie jeśli siedzimy za kimś wysokim, niemniej tragedii nie ma, szczególnie biorąc pod uwagę auta o podobnych wymiarach.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkościach autostradowych robi się dość głośno ale np. jest ciszej niż w maździe 3 2014r. Poza tym jest względnie cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie w mieście na krótkich odcinkach (tak do 10km) to 7-7.5l. Jazda na trasie to ok 6l/100km. Poza tym innych kosztów eksploatacyjnych nie miałem okazji jeszcze ponosić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Na ten moment ten stosunek oceniam na 5. W szczególności biorąc pod uwagę upusty, 4 letnią gwarancję i rok darmowego ubezpieczenia otrzymane przy zakupie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Komputer miał tendencje do dziwnych zachowań od czasu do czasu (wyłączona połowa ekranu, nagła zmiana dźwięku cofania). Coś tarło przy mocnym skręcaniu na oponach zimowych (na letnich cisza).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
0 poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost mHEV 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Puma II Crossover 1.0 EcoBoost mHEV 155KM 114kW
Średni koszt przejechania 100 km
51,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Puma II Crossover