Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Puma II Crossover

p_62, 2 miesiące temu
Silnik 1.0 EcoBoost mHEV 125KM 92kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Puma II Crossover 1.0 EcoBoost mHEV 125KM 92kW 2019-2024 - Oceń swoje auto
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ambient light wzięty z autka wyższej klasy
4,0
Całokształt
Autko świetne, ale nie bez wad. Odpowiada potrzebie - dojazdy do pracy+ częste długie trasy, czyli wystarczająco małe do miasta i wystarczająco wygodne na trasy. Spalanie w mieście i na trasie akceptowalne- hybryda wspomaga przyśpieszenia nie zwiększając zużycia paliwa. Fotele wygodne, oświetlenie drogi bardzo dobre. Silnik doskonale wyciszony, dźwięk trzycylindrówki -lepiej słyszalny w trybie "Sport", ale w żadnym wypadku nie drażni- lepiej słychać zawieszenie i opony. Systemy wspomagania kierowcy dają się skonfigurować, lub wyłączyć w zależności od potrzeb i upodobań. Przyciski przy kierownicy bardzo przydatne, szybko da się ich "nauczyć". Pokrętła i przyciski klimatyzacji/ wentylacji itp. na duży plus Zawieszenie doskonałe na asfalty, troszkę gubi się na nierównych drogach- jest głośne i mniej pewne. Hamulce- super. Wady- mało miejsca z tyłu, system utrzymania pasa ruchu gubi się często, automatyczne światła nie zawsze reagują na mgłę, deszcz, czasem nie widzą samochodu z przeciwka i trzeba wspomóc ręcznie, rozpoznawanie znaków i wskazywanie dozwolonej prędkości nie zawsze prawidłowo rozpoznaje znaki, siatka zakrywająca bagażnik "fruwa" przy otwartych oknach. Brak mi zegarka, bo ten na panelu środkowym wyłączam zwłaszcza nocą. Wspomaganie kierownicy mogłoby usztywniać się w trybie sport, lub być zdecydowanie regresywne.
Wrażenia
4,0
Silnik
125 koni wspomagane elektryką- nieźle, chociaż Hyundayi Bayon mniej pali i lepiej przyśpiesza bez hybrydy. Ale biedy nie ma i wyprzedzić da się bez paniki. Dźwięk, jak na 3 cylindry całkiem ok. system start-stop- jeśli chcesz go używać- działa bardzo płynnie i błyskawicznie.
5,0
Skrzynia biegów
Tu nie ma grama uwag. REWELACJA! precyzja, lekki klik, zawsze wchodzi. Wzór manuala.
4,0
Układ jezdny
Absolutna rewelacja w klasie na dobrych asfaltach, można jedynie zmniejszyć przechyły przy teście łosia. na drogach o słabszej nawierzchni robi się głośno i mniej precyzyjnie. wrażenia z jazdy- bardzo pozytywne.
4,0
Karoseria
Samochód ładnie się prezentuje- zwłaszcza z przodu. Mam ochotę stanąć obok Porshe i powiedzieć "można taniej" :) efekt super!. Gięcia blach bocznych to mokry sen blacharza- tego się nie wyklepie. Drzwi zakrywają progi, a te i tak są zachlapane, zwłaszcza w przedniej części- może mieć to wpływ na trwałość blach, a na pewno niweluje zamierzony efekt czystego progu.
Komfort
4,0
Widoczność
małe, pochylone tylne okno wymaga dobrania odpowiedniej wysokości siedziska, dobrze dobrana wysokość linii dolnej bocznych okien nie utrudnia parkowania.
5,0
Ergonomia
przyciski i pokrętła, przyciski przy kierownicy, to wszystko jest super. Tylko stare japończyki były lepsze pod tym względem, no ale nie miały tyle wyposażenia, więc "chodziły w innej wadze". Ambient light jest bezcenny- niby go nie zauważasz, ale jeśli wsiadasz do innego wózka, natychmiast zauważasz jego brak. jako. Mapa mogłaby być lepsza w obsłudze, bo konieczność korzystania z konkurencji pozbawia nas rewelacyjnej funkcji wyświetlania informacji na panelu centralnym. I chyba mam troszkę za krótkie nogi, albo... się czepiam.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cóż tu pisać?. Chłodzi, grzeje, wentyluje, usuwa wilgoć z szyby. No i Fordowska grzana przednia szyba. Mnie troszkę wkurza, bo widzę druty, ale zimą trudna do przecenienia.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
jak na wymiary zewnętrzne przód ok, tył- mogłoby być lepiej.
4,0
Wyciszenie
silnik 120 % - miłe zaskoczenie, zawieszenie gorzej na nierównościach, ale ogólnie nie przeszkadza w trakcie jazdy. Radio ma 3 poziomy dostosowania do hałasu wewnątrz i daje radę. Na autostradzie nie trzeba podnosić głosu, więc jest jak najbardziej ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
UWAGA- dla nowego auta - program forda daje 4 lata bezkosztowej obsługi. Umiarkowane zużycie paliwa daje spoko koszty w tym okresie. Dopłacam za wymiany oleju poza terminami wskazanymi przez komputer, bo może zatrzymam autko na dłużej. Cieniem kładzie się sposób realizacji uprawnień. Wymiana opony będzie trwała za chwile miesiąc.
3,0
Stosunek jakość/cena
ford spada w statystykach sprzedaży- brak modeli, to nie jedyny problem. Cena około 100 000 zł, to w czerwcu 2024 cena dość wysoka
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie ok- za mały przebieg do oceny, więc 5 na zachętę
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie ok- za mały przebieg do oceny, więc 5 na zachętę

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost mHEV 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Puma II Crossover 1.0 EcoBoost mHEV 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
5,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Puma II Crossover