Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Puma II Crossover

Marek191, 4 lata temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Puma II Crossover 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dynamiczny, mega elastyczny z niskim spalaniem ok/ 6-6.5 L , zaskakuje mnie na codzien pozytywnie
5,0
Całokształt
Witam Moj poprzedni samochod to FF MK2 Kombi 1.8 TDCi 115 KM przebieg 253 000 Jestem szczesliwym posiadaczem PUMY 1.0 125KM Titanium od kilku dni. Jest to moj juz 4 samochod marki FORD ! Ma dodatkowo Pakiet Technology oraz Winter. Cena zakupu bardzo atrakcyjna 85 000 - po rabatach( katalogowo ok. 97 000). Samochod zaskakujaco praktyczny: dobra widocznosc, spory i praktyczny bagaznik 456 L !( jak na tak maly samochod), dobrze wyciszony, z jedrnym typowo Fordowskim zawieszeniem. Brak niedorobek, wszystko dziala jak nalezy, zero problemow uzytkowych 5 lat/100 000km gwarancji fabrycznej. Samochod zwrotny oraz dzielnie pokonuje krawezniki , wieksze nierownosci na polnych drogach, ma stosunkowo twarde zawieszenie ( dla mnie to akurat atut) Dla 2 osob plus bagaze na wakacje idealne rozwiazanie, nie czuc na drodze ze sie jedzie malym autem = poczucie bezpieczenstwa. Plusy: Masaz foteli, podgrzewana szyba+kierownica+siedzenia. Super system SYNC 3.4 : nawigacja, Android Auto, Ford Pass z LTE itp. Dobra jakosc wykonania jak na ta klase i cene samochodu. Standardowe swiatla przednie LED - bajka: mocne i rownowiernie oswietlaja jasnym strumieniem + doswietlanie zakretow ( tez sw. LED przeciwmgielne) Dobra jakosc kamery cofania rowniez w nocy. Mysle ze za ta cene trudno znalezc cos lepszego, ogladalem Seata Arona, Nissana Juke (2020), Renault Captur (2020) i generalnie najbardziej spojne autko z mala iloscia blyskotek, lakieru fortepianowego i z bogatym wyposazeniem, zaskakujace praktycznoscia i wygoda na dlugich trasach
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje dosc cicho jedynie w trybie sport przy gwaltownym przyspieszaniu slychac go wyrazniej. Elastyczny, reaguje natychmiast na gaz- choc nie lubi niskich obrotow igdy mi nie zgasl przy ruszaniu od poczatku! Pomimo nie wkrecania w trakcie pierwszych kilkuset km na wyzsze obroty niz 3 500 nie odczuwam braku mocy/elastycznosci. szczegolnie w zakresie 2 500 -3 500 silnik ciagnie mocno na kazdym biegu. A silnik ma max moc dopiero przy 6 000! Duzy moment obrotowy ok 200NM(overboost) w zakresie 1750-3000 oraz ciagle 170NM 1400-4500 sprawia ze silnik jest odbierany jak duzy elastyczny bez turbo dziury! Wrazenia prawie identyczne jak z jazdy Fordem KUGA 1.5 150 KM plus zwinniejsze ruszanie ze wzgledu na sporo nizsza mase.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegow to bajka, idealna praca plynna i umozliwiajaca szybka zmiane biegow - dosc krotki skok lewarka. ?? Sporadycznie haczy 1 nka ale mysle ze to kwestia nowosci i wymaga dotarcia. Typowy Fordowski atut.
5,0
Układ jezdny
Nic nie piszczy,trzeszczy, wrazenie zwartego sztywnego samochodu i zawieszenia. Jednoczesnie komfortowy z precyzyjnym ukl kierowniczym porownywalnym z Focusem MK2 - a to ogromna zaleta. Reaguje natychmiast na kazdy ruch kierownicy, jest bardzo zwinny i zwrotny i jedzie jak po sznurku szczegolnie w trybie SPORT. Kierownica przy szybkiej jezdzie jest bardzo utwardzona/bez luzu w pozycji 0. Umozliwia to blyskawiczne reakcje ( przymusowy test losia na autostradzie przy 130 zaliczony na 6) Jest twardszy od przecietnego samochodu ale dla mnie to zaleta, jesli ktos szuka komfortu to Puma napewno jest duzo wyrazniej informujaca o nierownosciach anizeli wiekszosc francuskich/niemieckich samochodow.
5,0
Karoseria
Wyglad: sliczne autko ktore przyciaga spojrzenia, wyglada na pierwszy rzut oka na crossovera/SUVa klasy kompakt. Wysoko zawieszony z duzymi kolami i dodatkami stylistycznymi wyglada na auto za dobre 100 tys. wyroznia sie na tle innych samochodow tej klasy. Wiekszosc osobo co go widziala na zywo oceniala jako auto klasy kompakt z wyzszym zawieszeniem ! A to przeciez B+ conajwyzej
Komfort
5,0
Widoczność
Zaskakujaco dobra pomimo malych szyb bocznych, pomaga wysoka pozycja za kierownica + duze lustarka, generalnie autko ma lepsza widocznosc niz focus mk2 /mk4 i to mnie ujelo gdy pierwszy raz nim jechalem, ogromny plus tego samochodu czy to w miescie czy na autostradzie nic mi nie przeszkadza w jezdzie.
4,0
Ergonomia
Zaskakuja przednie kieszenie w drzwiach pojemnoscia( miesci sie butelka 1.5L! ) fotele bardzo wygodne z dobrym trzymaniem bocznym Przeszkadza jedynie troche maly podlokietnik na tunelu srodkowym oraz szeroko otwierajace sie drzwi przy wysiadaniu na parkingu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna wymaga troche wiecej uwagi niz automat ale ma funkcje aut. max ochladzania przy zmieniejszeniu na min temp. Super chlodzi, grzanie jeszcze nie przetestowane. Ogrzewana szyba+ siedzenia + kierownica super sprawa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie idealnie , mam 170 cm wzrostu i miejsca pod dostatkiem zarowno z przodu jak i z tylu czy to na nogi czy na glowe. Jedynie czuc troszke mniejsza szerokosc wnetrza ale nie przeszkadza mi to. Bagaznik to rewelacja jak na tak male autko, mega praktyczny i pojemny- to mnie juz calkowicie przekonalo do zakupu tego samochodu po ogladnieciu wnetrza i jezdzie probnej.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre nawet przy 140 km/h jest cicho i mozna normalnie rozmawiac bez podnoszenia glosu. Silnik slychac przy gwaltownym przyspieszaniu i na wyzszych obrotach, przy delikatnej jezdzie lekki szum powietrza, dobrze wyciszone nadkola i nawet w czasie ulewy nie bylo wrazenia jazdy lodka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Malo pali, przeglady co 30 tys. km, tanie ubezpieczenie, atrakcyjna cena zakupu
5,0
Stosunek jakość/cena
W/g mnie rewelacja, kawal solidnego samochodu ktory sie bardzo wyroznia na drogach, solidny z bogatym oraz praktycznym wyposazeniem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko dziala, spasowanie na wysokim poziomie, brak widocznych niedorobek, jedynie delikatnie skrzypia uchwyty przednich drzwi przy sciskaniu( wiele osob w czasie recenzji to potwierdza). Zero problemow, ale co sie spodziewac przy miesiacu uzywania i 2 tys km dopiero.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Puma II Crossover 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Puma II Crossover