Ocena kierowcy - Ford Puma II Crossover Facelifting
Andrzej,
3 dni temu
Silnik 1.0 EcoBoost Hybrid 155KM 114kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
4 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
5,00
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Dynamiczny
5,0
Całokształt
Genialne autko dla osób, które po prostu lubią jeździć i prowadzić! Bardzo angażujący samochód w jazdę, dający frajdę. Do tego sporo nowych technologii, które ułątwiają jazdę np w trasie - adaptacyjny tempomat jest mega wygodny w trasie ale i w korkach. Auto jest dynamiczne, silnik i te 155KM dają możliwość szybkiego przyspieszenia, zawieszenie trzyma to auto na asfalcie jak by to było coupe. Bardzo jestem zadowolony z zakupu i polecam, jeśli ktoś lubi wygodę i frajdę z jazdy. Praktycznosć też super, bo bagaznik jest olbrzymi - mieści więcej niż mój poprzedni focus.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dynamiczny, z układem mild hybrid daje kopa na początku i te 155 koni wfaktycznie bierze się do roboty od 1 wciśniecia pedału. Jeden mały minu jest taki, że ta dynamika sprawia, że chce się przyspieszać, przez co spalanie w mieście na początku ciągly wychodziło mi w granicach 8 litrów - w trasie spokojnie spada poniżej 7 a na trasie z prędkością 90-110 wyszło 6.1.
5,0
Skrzynia biegów
Szybka, sprawna, zmiany są adekwatne do sytuacji a w trybie sport faktycznie daje sportowego pazura.
5,0
Układ jezdny
To jest mój trzei Ford i to prowadzenie jest po prostu genialne! Testowałem inne crossovery i tam się pływało lub zawieszenie było mega twarde. Tutaj jest odpowiedni balans - ale wciąz z nutką sportowego zacięcia i ten samochód to frajda do jazdy.
5,0
Karoseria
OK - kwestia gustu, ale faktycznie się wyróżnia - niektórzy mówią, że mini prosche macan, inni, po prostu mówią że żaba. Ale jest zgrabny i mały i świetnie się parkuje w mieście.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest OK. Przy parkowaniu pomagają kamery 360 stopni.
5,0
Ergonomia
TO mniejsze auto, ale wciąż na przejazd 2+2 jest OK. Bagażnik olbrzymi z megobaxem + automatyczna klapa bagażnika otiwerana bezdotykowo jest super w takim aucie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawna, ale wolałbym jednak mieć jakiś przycisk lub pokrętło do temperatury - niby nie zmieniam tego często, ale niepotrzebnie to się cały czas wyświetla na ekranie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu przestrzeń jest w porządku - fotele bardzo wygodne. z tyłu raczej miejsce na 2 osoby, 3 na bardzo krótkie dystanse bo jednak auto nie jest szerokie. Zabrakło mi z tyłu podłokietnika rozkładanego.
5,0
Wyciszenie
Dla mnie bardzo OK - w toyocie było głośniej a tu w wersji STX jest chyba jakaś akustyczna szyba z przodu więc na autostradzie jest dorbze. Czasami słychać przejeżdzające auta, ale ogólnie wyciszenie OK.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Klasyczny ecoboost jest w miarę tani w serwisach corocznych - a tu przy zakupie mam 4 lata serwisu w cenie więc to niweluje dodatkowe koszty. Pewnie wymieniać będę olej co rok, bo normalny interwał teraz to 2 lata, ale nie ma co oszczędzać.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie auta dostałem serwis na 4 lata i rok ubezpieczenia plus mały rabacik i dywaniki - porównując do toyoty czy skody lub renault które rozważałem, tutaj to wychodziło najkorzystniej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Krótki przebieg, bez uesterek - oby tak do końca.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Krótki przebieg, bez uesterek - oby tak do końca.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost Hybrid 155KM 114kW
[l/100km]