Gdyby nie bylo slychać trzasków i zawieszenie byłoby twardsze...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bardzo cichy. Słychać go dopiero powyżej 3500 obrotów, czyli wtedy, gdy rzeczywiście zależy nam na przyśpieszeniu. W granicach 4500-5500 obrotów dźwięk silnika również nie przeszkadza - brzmienie jest przyjemnie sportowe. A propos dźwięku...w granicach 2-2,5 tys obrotów silnik klekocze czasem jak rasowy Diesel, zwłaszcza zimą. Elastyczność ok. W mieście udaje mi się jeździć niemal wyłącznie na 4 i 5.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj bywają problemy z wrzucaniem wstecznego, czasem bardzo ciężko wrzuca się jedynka.
3,0
Układ jezdny
Komfortowo zestrojone. Przydałoby się je utwardzić. Nacisk na osie jest nierównomierny - efekt: na wybojach auto jest podsterowne, tył się wyraźnie ślizga. Na zakrętach Puma trzyma się dobrze pod warunkiem, że skręcam w w lewo. Trochę przeraża skręt w prawo przy 100 km /h, kierowca zdaje się za bardzo zbliżać do ziemi.... to zasluga zbyt miękkiego zawieszenia, choć w moim przypadku może to wina wymienionych amortyzatorów Monroe.
Komfort
2,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Tył kiepsko. przód ok. Fatalne lusterka. Nie radzę szybko zmieniać pasa - bardzo duże martwe pole.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W temp. poniżej 0, trzeba kręcić do 4 tys obrotów, żęby samochod jako tako się nagrzał w ciągu 10-15 minut.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szkoda, żę nie ma regulacji położenia kierownicy. Pozycja kierowcy jest niewygodna, choć 500 km daje sie spokojnie przejechać bez większego zmęczenia. Prawa noga drętwieje z powodu niewłaściwego ukształtowania deski rozdzielczej.
4,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę jest dobrze. 180km/h i da się normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Da się z tym żyć.
3,0
Stosunek jakość/cena
Puma jest droga, ale wynagradza wyglądem i osiągami. Przeglady i cześci w nieautoryzowanych serwisach ok - poziom fiesty i focusa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
OK. W sumie chyba nic...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Amortyzatory, przednie zawieszenie, sprzęgło (nadpalone przez mojego brata), uszczelka pokrywy zaworów, gumowy przewód od chlodzenia (moja wina - związałem niepotrzebnie 2 i sie przetarł jeden z nich...), łożysko tylnego koła i cylinderek hamulca, linka hamulca ręcznego
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 16V 125KM 92kW
[l/100km]