Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Puma I

Czołg, 19 lat temu
Silnik 1.7 i 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 103 tys. km
Ford Puma I 1.7 i 16V 125KM 92kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
3,31
22% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Gdyby nie bylo slychać trzasków i zawieszenie byłoby twardsze...
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bardzo cichy. Słychać go dopiero powyżej 3500 obrotów, czyli wtedy, gdy rzeczywiście zależy nam na przyśpieszeniu. W granicach 4500-5500 obrotów dźwięk silnika również nie przeszkadza - brzmienie jest przyjemnie sportowe. A propos dźwięku...w granicach 2-2,5 tys obrotów silnik klekocze czasem jak rasowy Diesel, zwłaszcza zimą. Elastyczność ok. W mieście udaje mi się jeździć niemal wyłącznie na 4 i 5.
3,0
Skrzynia biegów
Tutaj bywają problemy z wrzucaniem wstecznego, czasem bardzo ciężko wrzuca się jedynka.
3,0
Układ jezdny
Komfortowo zestrojone. Przydałoby się je utwardzić. Nacisk na osie jest nierównomierny - efekt: na wybojach auto jest podsterowne, tył się wyraźnie ślizga. Na zakrętach Puma trzyma się dobrze pod warunkiem, że skręcam w w lewo. Trochę przeraża skręt w prawo przy 100 km /h, kierowca zdaje się za bardzo zbliżać do ziemi.... to zasluga zbyt miękkiego zawieszenia, choć w moim przypadku może to wina wymienionych amortyzatorów Monroe.
Komfort
2,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
Tył kiepsko. przód ok. Fatalne lusterka. Nie radzę szybko zmieniać pasa - bardzo duże martwe pole.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
W temp. poniżej 0, trzeba kręcić do 4 tys obrotów, żęby samochod jako tako się nagrzał w ciągu 10-15 minut.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szkoda, żę nie ma regulacji położenia kierownicy. Pozycja kierowcy jest niewygodna, choć 500 km daje sie spokojnie przejechać bez większego zmęczenia. Prawa noga drętwieje z powodu niewłaściwego ukształtowania deski rozdzielczej.
4,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę jest dobrze. 180km/h i da się normalnie rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Da się z tym żyć.
3,0
Stosunek jakość/cena
Puma jest droga, ale wynagradza wyglądem i osiągami. Przeglady i cześci w nieautoryzowanych serwisach ok - poziom fiesty i focusa.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
OK. W sumie chyba nic...
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Amortyzatory, przednie zawieszenie, sprzęgło (nadpalone przez mojego brata), uszczelka pokrywy zaworów, gumowy przewód od chlodzenia (moja wina - związałem niepotrzebnie 2 i sie przetarł jeden z nich...), łożysko tylnego koła i cylinderek hamulca, linka hamulca ręcznego

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Puma I 1.7 i 16V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
8,9
l/100km
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Puma I