Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Puma I

dr.Killer, 16 lat temu
Silnik 1.7 i 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Puma I 1.7 i 16V 125KM 92kW 1997-2002 - Oceń swoje auto
3,31
22% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Ciągle problemy z tylnimi stykami w klapie wycieraczka przeważnie nie działa, i problemy z nawiewem często siada albo panel albo zawór i tylko grzeje.
Przeniesienie napędu : Małe sprzęgło często siada jak zwłaszcza jak jest słabej firmy
Układ hamulcowy : Bardzo małe hamulce szybko się zużywają i wogule słabo hamują z dużych prędkości
3,0
Całokształt
Jak już pisałem auto zupełnie technicznie nie przystosowane do tak dużej mocy silnika auto złożona z najmniejszych najsłabszych rzeczy z Escorta, KA, Fiesty czy Foki 1,4 ford zbyt szybko chciał zrobić bardzo bolesną konkurencja dla Tigry i skutki są takie jak widać. Najbardziej nie dopracowane auto FORDa co widać po tym że nawet nie mieli czasu zrobić deski rozdzielczej tylko przełożyli wszystko z fiesty. Auto dla młodej panny z dużym portfelem na serwisy, to będzie zadowolona.
Wrażenia
5,0
Silnik
No niema co ukrywać silnik bardzo dynamiczny choć moc ma niewielką, przy odłączeniu TSC 8,5s do 100km/h udało mi się osiągnąć przy pomiarze na profesjonalnym sprzęcie.
5,0
Skrzynia biegów
Chodzi bez zarzutu choć wada konstrukcyjna skrzyni to ciężko wchodzący wsteczny...
4,0
Układ jezdny
Trochę za wysokie jak na auto co ma tak szybko jeździć zwłaszcza tył w wersji prze liftingiem jak w hamarze
Komfort
3,0
Widoczność
Z przodu widać większość za to z tyłu niewiele
4,0
Ergonomia
Ładne sympatyczne wnętrze wszystko pod rękom co prawda z Fiesty no ale..
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogło być gorzej
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy by nie było regulacji kierownicy to skandal... przez to trochę może być niewygodnie wysokim osobą, pasażer z przodu za to ma luksus co nie można powiedzieć o tych z tyłu niski dach i siedzenia z przodu prawie na styk... w maluchu miałem więcej miejsca z tyłu
4,0
Wyciszenie
Jak na auto z sportowym wydechem jest nieźle
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Elastyczność silnika i krótkie przełożenia skrzyni nie za bardzo pozwalają na oszczędną jazdę ciągłe zmiany biegów przy 2,5 3 tyś co w mieście wychodzi sporym zużyciem paliwa. Co do awaryjności to auto zupełnie niewypał zbyt duży i mocny silnik do zupełnie nieprzystosowanej reszty. Kto lubi przycisnąć to go koszty załamią hamulce istne dno stanowczo za małe zwłaszcza z tyłu bębny 180mm śmiechu warte dla auta z przyspieszeniem 0-100 8,5, z ścierają się jak z plastiku. Sprzęgło jak się nie założy Sasch to długo nie pojeździ się bo jest malutkie i pochodzi z foki 1,4 75km jakaś pomyłka. Po za tym ciągłe problemy z elektryką. A nie mówiąc że ten silnik jest tak wielki że coś w tym aucie naprawić to koszmar łatwiej wyciągnąć silnik i w tedy w nim grzebać, mechanikom na sam widok pumy już się robi słabo.
3,0
Stosunek jakość/cena
Trudno ocenić z jednaj śliczna szybka zabawka dla zamożnych, z drugiej strony sporo zaniedbań z przygotowaniem auta do mocnego silnika
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektryka ciągle cos jak nie klima, to jaki czujnik to tylnia wycieraczka....
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sprzęgło i hamulce to największy mankamentem a auto, w granicach 150 tyś km sypie się już praktycznie wszystko poza samym silnikiem jeśli był zadbany, przekładnia kierownicza, pompy to standard...

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.7 i 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Puma I 1.7 i 16V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,50 zł
8,9
l/100km
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Puma I