Zawieszenie
: Idealna przyczepność w wersji V6 coś pieknego naprawdę. Ładne wnętrze i bardzo dobrze wyposażone.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Drobne a i poważniejsze rzeczy w elektryce to najwieksza wada Probe II
Silnik
: Trzeba z nim jak nitrogliceryną.... :-(
3,0
Całokształt
Auto jeżeli chcemy kupić w znośnym stanie musimy wydać około 8-12tysięcy złotych minimum żeby co kilka dni nie odwiedzać elektryków i mechaników...
Wygląd jest niebanalny nieprzeciętny naprawdę piękne auto bardzo często ze świetnym wyposażeniem w z dobrą blachą.
Gdyby nie awaryjność ogólna auto szczerze byłoby to atrakcyjne auto.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik, zarówno jego kultura jak i elastyczność jest na przyzwoitym poziomie, choć nie ma czym się zachwycać jak na V6.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia trochę mogła by być szybsza i bardziej precyzyjna, lecz tragedii nie ma-jest ok.
3,0
Układ jezdny
Jeżeli chodzi o przyczepność to moim zdaniem tylko calibra 4x4 lepiej się trzyma drogi. Probe trzyma się jakby było przyklejone do drogi, niespotykane wśród coupe o sportowym zacięciu. Ogromnym minusem jest okropnie twarde zawieszenie - seryjne!!! Czuć najmniejszą nierówność na drodze- pod tym względem masakra.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność przód i boki ok, gorzej z tyłem.
4,0
Ergonomia
Ergonomia jest w porządku, wszystkie w sumie przełączniki intuicyjnie się używa.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja w porządku, szybko V6 się nagrzewa w Probe.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni niestety brakuje, szczególnie dla pasażerów z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Jeżeli auto jest utrzymane w środku jest cisza.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
MASAKRA ceny części awaryjność Probe to jedna wielka tragedia. Sam potrafi się psuć i co ciekawe sam potrafi się naprawić czasem. Mnóstwo rzeczy się psuje w Probe najmniejszy nawet duperelek potrafi unieruchomić auto i to na bardzo długo nawet. Trzeba o wszystko strasznie dbać i przestrzegać wielu sztywnych zasad-oleje,elektryka,silnik i jego obsługa itd... Niestety nie jest to wzór bezawaryjności i dostępności tanich części. Tu np. Calibra bije o głowę Probe II. Duże spalanie w mieście.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ceny od 2.000zł za szrota do nawet 20kilku tysięcy za najnowsze roczniki. Wybór zależy od kupca.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód musi być strasznie zadbany, żeby znosić jego częste humory i dużą awaryjność. Najczęściej właśnie psują się drobiazgi, szczególnie elektryka.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Najpoważniejsza-najdroższą jest oczywiście naprawa lub wymiana silnika, który musi mieć odpowiedni olej, musi być dobrze dogrzany i regularnie doglądany inaczej bardzo szybko padnie, niestety.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 24V 163KM 120kW
[l/100km]