Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Probe II

Ra xD, 15 lat temu
Silnik 2.5 V6 24V 163KM 120kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 122 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Probe II 2.5 V6 24V 163KM 120kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
5,00
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Nie ma prawa korodować! Super zabezpieczony...xD
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Trzeba dbać o silniczek, a potem słyszymy płacz i remont kosztujacy parę tysiaczków ^^
Zawieszenie : Tutaj to tylko nasze drogi, ale to tyczy się każdego samochodu ^^
Inne : Małe szczegóły, niby nie tak ważne jednak są udręką, jak i we wnętrzu tak w silniku typu uszczelki pod pokrywą zaworów ^^
5,0
Całokształt
Co ja mam jeszcze napisać jak wszystko napisałem? Po prostu samochód dla doświadczonego kierowcy, którego nie będzie nosiła fantazja i tym samym autko pożyje xD
Wrażenia
5,0
Silnik
Czy jest na coś narzekać? W V6 najważniejszy jest moment obrotowy i nie musimy tasować biegami aby ominąć jakąś Calibre xD Wysoko ustawiony moment jednak uniemożliwia nam błyskawiczne wyprzedzenie, należy liczyć się z redukcjami ale nie tak jak w 2.0 ^^ Kulturą pracy, mocą i elastycznością potrafi zagiąć większość autek za grube pieniądze ^^
5,0
Skrzynia biegów
Perfekcyjna! Biegi wchodzą bez przeszkód, lekko i z gracją, wytrzymała i precyzyjna. Jednak jest to Mazda więc co może się zepsuć? Wymiana oleju w skrzyni na bardzo dobrej jakości zapewni jej długowieczność i prędzej to my się rozsypiemy xD
5,0
Układ jezdny
Słynie z przyczepności do asfaltu, lecz przydaje się sportowe zawieszenie, przy większych prędkościach i ostrym wchodzeniu w zakręty unosi tył co może kogoś wprawić w palpitację serca, jednak nadal się klei nawierzchni! Wspomaganie chodzi lekko i precyzyjnie, można doskonale wyczuć samochód i przekonać się że tylko w niepoważnych rękach zawiedzie ^^
Komfort
5,0
Widoczność
Lepiej niż w Calibrze, jestem przyzwyczajony do braku widoczności z tyłu, nie przeszkadza mi to jednak. Maska przednia doskonale widoczna, jednak wolałbym widzieć tylko śpiochy (lampy przednie) xD
5,0
Ergonomia
Schowków może i nie ma zbyt wielu, no ale czy kupujemy samochód po to abyśmy mogli dać gdzieś nasze graty? Od tego mamy pojemny bagażnik w schowek od strony pasażera ^^
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Stop zaparowanym szybom! Nie ma na to miejsca, wentylacja działa doskonale i nie ma co narzekać xD
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu owszem nie ma zbyt wiele miejsca, ale jak chcemy przestrzeni dla rodziny kupujemy kombi a nie autko z zacięciem sportowym ^^ Kierowca i pasażer z przodu cieszą się dość dobrą przestrzenią dla nóg, dla mnie idealnie xD
5,0
Wyciszenie
Zatrzymaliśmy się, kumpel chciał się przejechać, wsiadł do samochodu i gdyby nie spojrzał na obrotomierz próbowałby zapalić samochód xD Na zewnątrz ciiisza, ale Probasek znany jest z tego że hałasuje rozrząd, w środku całkowita cisza przy standardowym wydechu ^^
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla oszczędnych Tico w gazem ^^ V6 swoje spalić musi i nawet się przekonałem że w trybie mieszanym ciężko jest osiągnąć poziom 10 litrów lecz jest to wykonalne ale tylko przy oszczędnej jeździe, miasta nie testuje bo w takowym nie mieszkam ale na trasie jest w porządku, są samochodziki oszczędniejsze lecz tutaj się to nie liczy ^^ Co to średnich jeśli chodzi o spalanie podaję wyniki realne, jednak są one względne ^^
5,0
Stosunek jakość/cena
Ponadczasowe, kultowe, mieszaniec: Japończyk we wnętrzu, Amerykanin z zewnątrz, wart każdej ceny xD
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi muszą się psuć, choć są bardzo denerwujące i nawet taki drobiazg może nas wyeliminować z dalszej jazdy, nie świadczy to jednak o awaryjności samochodu, bo odpowiednio użytkowany o obdarzony miłością odwdzięczy nam się długą bezawaryjna pracą xD
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tak jak wyżej, regularne wymiany płynów i filtrów, olejek tylko syntetyk z wysokiej półki, żadne Lotosy czy podobne badziewia, ja zalałem Efl Excellium który wycisza pracę rozrządu, działa! Warte odnotowania, silniczek posiadamy całkowicie bezkolizyjny i mechanik nie będzie miał przyjemności remontować naszej V6 po zerwaniu paska xD

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 24V 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Probe II