Zawieszenie
: Doskonale tryma sie drogi. Pobudza pewnosc kierowcy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Uszczelki pomiedzy glowicami, blokiem i pokrywa.
4,0
Całokształt
Ogolnie zadowolony jestem. Koszty napraw i utrzymania nie przekroczyly sum jakich sie spodziewalem. Ceny aut wyjatkow tanie. Prowadzenie fantastyczne, no i wyglad.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawuje sie siwetnie, chetnie osiaga wysokie obroty, ale prawdziwa moc okazuje dopiero przy 4,000rpm. Ponizej jest troche wolny. hamowanie biegami nie jest az tak efektywne jak w 4-cylindrowcu, ale wystarczajace.
3,0
Skrzynia biegów
Plusem skrzyni jest to ze boegi sa daleko od siebie, wiecej dla nowicjusza latwo jest trafiac we wlasciwe biegy. Zauwazylem klopoty z wrzucaniem biegow kiedy skrzynia jest jescze zimna. Synkronizator biegow na dwojce i trojce zasczya powoli siadac w moim modelu. Olej w skrzyni nalezy wymienic przy 80,000km.
5,0
Układ jezdny
Przyczepnosc fantastyczna. Uzwyam standardowych opon 225/45, 16 cali. Jeden z najlepiej prowadzacych sie aut z przednim napedem jakimi jezdzilem. Wyjatkowo ciezko wpasc nim w poslizg.
Komfort
5,0
Widoczność
Cienkie slupki dookola, duze szyby - widocznosc nimal dosokanala, co szczegolnie odczuwam na rondach.
4,0
Ergonomia
Instrumenty bardzo porste i latwe w obsudze. Nie ma skomplikowanej elektroniki ktora by sie ciagle psula. bajery jak podswietlane lusterka w srodku, cruise control latwy w obsludze. Jedyna uwaga to zepsute pompy to regulacji fotela kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nigdy nie jechalem autem ktore by mialo tak mocny uklad chlodzenia (klimatyzacji). Przy wiatraku na najwyzszych obrotach z chlodzeniem doslownie zaczyna padac snieg w aucie. W tym aucie nikt sie nie przegrzeje nigdy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczjaca ilosc miejsca z przodu i z tylu. 4 osoby moga podrozowac w komforcie. Wyskoie zaglowki, etc.
4,0
Wyciszenie
Auto swietnie izoluje odglosy z zewnatrz, tak samo jak temperature. Slychac tylka piekna nute silnika, ktore osobiscie wolalbym zeby byla glosniejsza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa wychodzi srednio 11-12 litrow na setke. W normie jak na V6. Czesci bywaja drogie i rzadkie. Przeglady robie sam aby uniknac kosztow. Ubezpieczeni jest tansze niz inne auta coupe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wydaje m sie zeby bylo auto o lepszej cenie na uzywanym rynku. Probe jest lzejszy od Cougara i szybszy. japonska elektronika gwarantuje brak usterek z ukladem elektrycznym co jest zawsze najwiekszym koszmarem do naprawy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
japonska elektryka, wiec sie nie psuje. Wykonczenie amerykanskkie, wiec plastiki czasem odpadaja albo sie cos ulamie i trzeba przyklejac zpowrotem, ale to drobnostki.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Musialem wymienic uszczelnienie pod swiecami/zaworami - podobno czesty problem w tych autach. Powoli wycieka olej z drugiej glowicy - niewiele ale spala litr co 5,000 - podobny problem. Skrzynia biegow nie brzmi zbyt mocno, wiec zobaczymy. Poza tym zawieszenie bezproblemowe, wszystkie pompy chodza bezblednie, weze w dobrym stanie, wcaiz oryginalne. Uklad chlodzenia nie do zniszczenia.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 24V 163KM 120kW
[l/100km]