Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Probe II

michael@legan.com.au, 16 lat temu
Silnik 2.5 V6 24V 163KM 120kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 92 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Probe II 2.5 V6 24V 163KM 120kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Doskonale tryma sie drogi. Pobudza pewnosc kierowcy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Uszczelki pomiedzy glowicami, blokiem i pokrywa.
4,0
Całokształt
Ogolnie zadowolony jestem. Koszty napraw i utrzymania nie przekroczyly sum jakich sie spodziewalem. Ceny aut wyjatkow tanie. Prowadzenie fantastyczne, no i wyglad.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sprawuje sie siwetnie, chetnie osiaga wysokie obroty, ale prawdziwa moc okazuje dopiero przy 4,000rpm. Ponizej jest troche wolny. hamowanie biegami nie jest az tak efektywne jak w 4-cylindrowcu, ale wystarczajace.
3,0
Skrzynia biegów
Plusem skrzyni jest to ze boegi sa daleko od siebie, wiecej dla nowicjusza latwo jest trafiac we wlasciwe biegy. Zauwazylem klopoty z wrzucaniem biegow kiedy skrzynia jest jescze zimna. Synkronizator biegow na dwojce i trojce zasczya powoli siadac w moim modelu. Olej w skrzyni nalezy wymienic przy 80,000km.
5,0
Układ jezdny
Przyczepnosc fantastyczna. Uzwyam standardowych opon 225/45, 16 cali. Jeden z najlepiej prowadzacych sie aut z przednim napedem jakimi jezdzilem. Wyjatkowo ciezko wpasc nim w poslizg.
Komfort
5,0
Widoczność
Cienkie slupki dookola, duze szyby - widocznosc nimal dosokanala, co szczegolnie odczuwam na rondach.
4,0
Ergonomia
Instrumenty bardzo porste i latwe w obsudze. Nie ma skomplikowanej elektroniki ktora by sie ciagle psula. bajery jak podswietlane lusterka w srodku, cruise control latwy w obsludze. Jedyna uwaga to zepsute pompy to regulacji fotela kierowcy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nigdy nie jechalem autem ktore by mialo tak mocny uklad chlodzenia (klimatyzacji). Przy wiatraku na najwyzszych obrotach z chlodzeniem doslownie zaczyna padac snieg w aucie. W tym aucie nikt sie nie przegrzeje nigdy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczjaca ilosc miejsca z przodu i z tylu. 4 osoby moga podrozowac w komforcie. Wyskoie zaglowki, etc.
4,0
Wyciszenie
Auto swietnie izoluje odglosy z zewnatrz, tak samo jak temperature. Slychac tylka piekna nute silnika, ktore osobiscie wolalbym zeby byla glosniejsza.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zuzycie paliwa wychodzi srednio 11-12 litrow na setke. W normie jak na V6. Czesci bywaja drogie i rzadkie. Przeglady robie sam aby uniknac kosztow. Ubezpieczeni jest tansze niz inne auta coupe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie wydaje m sie zeby bylo auto o lepszej cenie na uzywanym rynku. Probe jest lzejszy od Cougara i szybszy. japonska elektronika gwarantuje brak usterek z ukladem elektrycznym co jest zawsze najwiekszym koszmarem do naprawy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
japonska elektryka, wiec sie nie psuje. Wykonczenie amerykanskkie, wiec plastiki czasem odpadaja albo sie cos ulamie i trzeba przyklejac zpowrotem, ale to drobnostki.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Musialem wymienic uszczelnienie pod swiecami/zaworami - podobno czesty problem w tych autach. Powoli wycieka olej z drugiej glowicy - niewiele ale spala litr co 5,000 - podobny problem. Skrzynia biegow nie brzmi zbyt mocno, wiec zobaczymy. Poza tym zawieszenie bezproblemowe, wszystkie pompy chodza bezblednie, weze w dobrym stanie, wcaiz oryginalne. Uklad chlodzenia nie do zniszczenia.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 V6 24V 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Probe II