Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Probe II

Tomek, 5 lat temu
Silnik 2.0 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 235 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Probe II 2.0 16V 115KM 85kW 1992-1998 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
To była miłość od pierwszego wejrzenia, zakochałem się w tej sylwetce, w jego ponadczasowym wyglądzie. Moim zdaniem auto jak na ówczesne czasy w segmencie aut sportowych prezentuje się całkiem dobrze, może brakuje mu różnych systemów, jednak jak na swoje czasy jest moim zdaniem dobrze wyposażone. Silnik w wersji 2.0 to perełka, wystarczy wymienić olej co 10 tys. Km i nie tzeba wiecej dokladać do niego. Jak dla mnie największym minusem jest karoseria, która w naszych warunkach bardzo koroduje, ale wystarczy dobra koserwacja i mamy spokój.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wymiana oleju co 10 tys km i to jedyne co musimy dokładać do tego silnika. Może 116 km nie zapewnia osiagów 200 km/h ale wystarczy żeby nie mieć problemów wyprzedzić inny samochód. Na początku silnik brał mi dużo oleju, jednak wystarczyła zmiana na odpowiedni olej wyższej jakości i silnik praktycznie nie pije już oleju.
4,0
Skrzynia biegów
Mam wersje z automatem CD4E. Przyjemnie się jeździ, gdyż jetem fanem automatów. Czeka mnie wkrótce remont skrzyni, bo zaczeła przeciągać biegi, ale to wiadomo, już kwestia zużycia sprzęgła. Jednak zanim było zużyte, skrzynia chodziła tak płynnie że nie czułem zmiany biegów.
5,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się bardzo dobrze, nie ma pływania na zakrętach. Pokonanie zakrętu przy 90 km/h nie stanowi problemu. Probe dobrze trzyma się drogi. Dzięki temu że jest niski, długi i szeroki prowadzi się niczym samochody sportowe wyższej klasy.
2,0
Karoseria
Największy minus probe. Zapewne jest to spowodowane nie ogólnie złą konserwacją tylko warunkami drogowymi jakie u nas panują. W moim przypadku w najgorszym stanie były progi i okolicw przedniej szyby. W pewnym momencie mocno zaczęła korodować podłużnica. Jednak szybka naprawa i konserwacja zapobiegła dalszej korozji.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jak to w takim aucie, siedzi się nisko wiec też widzi się bardziej z dołu, jednak ogólna konstrukcja auta, słupki, nie ograniczają widoczności by nie czuć się bezpiecznie.
5,0
Ergonomia
Probe jest bardzo wygodny, jeśli mamy na myśli kierowce i pasażera. Jest dużo miejsca i przestrzeni, fotele półkubełkowe zapewniają przyjemność z jazdy, fotele to ogromny plus w probe, nigdy jeszcze, nawet po dłuższych trasach nie odczułem bólu pleców. Najgorzej mają zdecydowanie pasażerowie z tyłu, ale myślę że jest to problem 90 % coupe.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nigdy nie było żadnych problemów. Grzeje bardzo mocno, więc zima nie straszna.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla kierowcy i jednego pasażera bardzo duzo miejsca, jednak pasażerowie z tyłu muszą się ściskać jak w puszce.
2,0
Wyciszenie
Duży minus Probe. Przy dużej prędkości słychać szum, silnik jest bardzo słabo wyciszony. Lubię osobiście gdy słyszę prace silnika, ale na dłuższych trasach staje się to bardzo męczące.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Probe czasem się psuje, ale czego też oczekiwać od prawie 25-letniego auta. Głównie są to drobne usterki, a raczej regeneracje już zużytych elementów. Częście nie są jakieś strasznie drogie, zależne też od jakiej firmy części się zamawia. Koszty paliwa nie są dobijające, szczególnie gdy jest LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Samochód który ma ponad stukonny silnik, z pięknym wyglądem, niezłym wyposażeniem za cene poniżej 10 tys. Zl sprawia że moim zdaniem to dobry samochód na start. Nie ma co oczekiwać też niewiadomo czego, nie jest to limuzyna. Jednak jak dla mnie sjest wszystko czego potrzeba. Na jakość wykonania też nie ma co narzekać,jedynie skrzypiące plastiki wewnątrz strasznie denerwują.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem się zdażają, jednak nie są to koszta przekraczające średnią, bardziej to są naturalne zużycia samochodu niż awarie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 3 lata nie nastąpiła u mnie żadna poważna awaria. Wystarczy dbać o wszystko, jak trzeba, wymieniać olej na czas, a nie powinno nas zaskoczyć nic złego.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Probe II