Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Probe II

PARTYBOY, 15 lat temu
Silnik 2.0 16V 115KM 85kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Probe II 2.0 16V 115KM 85kW 1992-1998 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Doskonała dostepność części wynikająca z konstrukcji opartej na rozwiązaniach z Mazdy 626, Mx-6 i Xedos\'a. Wiadomo, że naweto oryginalne części w ASO nie są drogie i są ogólnie dostępne.
5,0
Całokształt
Auto miało swego czasu być alternatywą z napędem na przód do Mustanga. Miało nawet nosić znaczek Mustanga i mieć kolejny numer tego modelu. Specjaliści z Forda ostrożnie podeszli do projektu i nadali mu nazwę Probe (tłumaczenie -sprawdzenie, eksperyment) Dobre mieli przeczucie bo niestety japońskie patenty przednio-napędowe nie przyjęły się w USA i auto się nie przyjęło. Amerykanie preferują auta o wielkiej mocy i zdolne do driftu. Ford Probe jest bardzo ucywilizowaną wersją auta sportowego ze względu na zaczerpnięte cechy z Mazdy 626. W Europie znalazło się więcej amatorów tego modelu lecz niestety w 98 roku Ford postanowił zaprzestać produkcji, kiedy to sprzedaż spadła do poniżej 40k. Teraz można mieć to auto za drobniaki i polecam je ludziom z pasją. Niekoniecznie z talentem do palenia gum, łamania przepisów i ścigania się po miejskich uliczkach.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie słychać pracy silnika, auto się nie trzęsie, konstrukcja nie przenosi drgań. Moc wystarczająca do dynamicznej jazdy pełnej radości.
5,0
Skrzynia biegów
Dobrze skalibrowana, można to auto przeciągać do naprawdę wysokich obrotów, na drugim biegu auto osiąga 110km/h.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobra przyczepność w zakrętach. Istnieje lekka różnica amortyzatorów i sprężyn od pierwowzoru z Mazdy 626. Tu zastosowano te same części co w Mx-6 i to daje jeszcze lepsze właściwości jezdne.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak grubych słupków, ramek i jakochkolwiek zasłaniających elementów daje nam widoczność 360 stopni.
5,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki umieszczone w odpowiednim miejscu, nie wymagają wykonywania nienaturalnych ruchów.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja średnio. Zimą auto bardzo łatwo nagrzać, choć czasem można zauważyć tendencje do parowania. W upalne lato bez klimatyzacji niestety nie da się jeździć. Ja posiadam Probe w wersji bez klimy i letnie podróże są torturą. Biorąc pod uwagę, że swego czasu klimatyzacja nie była tak popularna i dało się jeździć przymykam na to oko.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duuuużo przestrzeni. Nawet podróż w 4 osoby można spędzić komfortowo. Nadwozie coupe ale wnętrze jak w sedanie. Oceniam na doskonałe.
5,0
Wyciszenie
Wnętrze całkowicie wyizolowane od dźwięków z zewnątrz. Nie słychać też silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto tej klasy z takim silnikiem swoje musi spalić. Lecz biorąc poprawkę na uroki posiadania takiego auta ze spalaniem na poziomie Opla Corsy to zawsze wybiore PROBE :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niestety cena spada do poziomu poniżej krytyki. Można się bać, że wkrótce model zostanie opanowany przez wszelkiem maści dresów i buraków psujących linię auta wiejskim tuningiem.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Części są ogólnie dostępne. Tajemnicą dla wielu sprzedawców niestety jest budowa Probe i jego wspólne cechy z popularną Mazdą 626 czy też Mx-6 i Xedos. Jeśli wyjaśnimy takiemu, że może szukać części do Mazdy to nagle okazuje się, że części są dostępne od ręki i na bardzo przyzwoitym poziomie cenowym, nawet oryginalne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Inżynierowie tworzący projekt Probe skorzystali z rozwiązań sprawdzonych już wcześniej we flagowych modelach Mazdy. Stworzyli nadwozie do doskonałej i niezawodniej konstrukcji Mazdy 626 i Mx-6. To daje pewność długowieczności. Ford dodał ocynk zapobiegając rdzewieniu i genialną linię nadwozia.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 115KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Probe II