Probe NiE jest zwykłym autem. Ma urodę z USA a serce ma matki z Japonii. W Polsce jest nieznanym i niedocenianym autem. Szkoda, bo Ocynkowane nadwozie+ piękna sylwetka+silnik i zawieszenie mazdy daję doskonałe auto dla młodych ludzi ze sportowym zacięciem. Ponad to jest dynamiczny i w miarę oszczędny. Podnoszone światła dodają mu uroku, co przyciąga spojrzenia przechodniów.
Probe jest alternatywą dla tych co chcą mieć coupe z ładną sportową sylwetką i nie chcą jeździć calibrą i być utożsamianym z typami jeżdżącymi z alu chodniczkami, czerwonymi elementami deski rozdielczej i mega dużym spojlerem z rodu wiejski tjuning.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik naprawdę dobrze się wkręca, jest niesamowicie elastyczny,w mieście od 30 km/h na 3 biegu żwawo przyśpiesza. W końcu to silnik Mazdy.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi troszkę ciężko wchodzą, na drugim biegu idzie 100km/h do odcięcia lecz po co :) 3 bieg do 140km/h, wsteczny wskakuję dopiero po lekkim puszczeniu sprzęgła, poza tym żadnych problemów
Dzięki dobrej skrzyni biegów Probe osiąga 100km/h po około 9 sek.
5,0
Układ jezdny
Probe dosłownie kleji się do drogi. Układ wspomagania zapewnia pewność prowadzenia i wyjądkową precyzję. Auto zapewnia wysoki komfort jazdy!
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, dość niski bagażnik co znacząco ułatwia cofanie, duże lusterka
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno być, pompowany fotel kierowcy to super sprawa, regulacja sprawia że dopasowuję sobię profil do moich pleców, b.dobrze fotele trzymają na zakrętach.
W środku plastiki są na wysokim poziomie, deska rozdzielcza jest wg mnie bardzo fajnie skonstruowana.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
3 km i wentylator dmucha gorącym powietrzem, duży silnik i szybko się nagrzewa. jest klima:)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest masa miejsa, z tyłu jednak nie ma go zbyt wiele lecz tragedii nie ma , to nie jest auto rodzinne!! nie można od niego wymagać aby był coupe i był przestronny dla pasażerów siedzących z tyłu
4,0
Wyciszenie
Uszczelki które dociskają szyby zmieniły po 12 latach swoje właściwości, powoduję to szum wiatru przy ponad 110km/h,można coś kombinować aby to poprawić, gdyby nie to i hałasujące opony to w probe jest bardzo cichutko :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno wymagać od auta z silnikiem 2.0 aby palił tyle co escort 1.3. Tym samochodem nie wypada jeździć jak emeryt. Probe prowokuję do wkręcenia go do wysokich obrotów co za tym idzie większe spalanie. Ceny napraw są dość tanie. Za wachacz kompletny zapłaciłem jedynie 120zł. Na razie dobrze mi służy. Ceny bardzo przystępne. Wszystkie części pasują od mazdy 626 GE, są bardzo tanie(zamienniki). Drogie zamienniki do japońcówi to mit.
5,0
Stosunek jakość/cena
Probe jest teraz autem na każdą kieszeń, tylko koszty eksploatacji są dość duże, ale coś za coś. Wg mnie dobry Probe kosztuję minimum 9 tys zł, reszta to złomy w które trzeba inwestować. Nie dajcie się oszukać. Probe jest trwałą konstrukcją. Zadbany wygląda dosłownie jak nowy, wnętrze wyjądkowo odporne na upływ lat. Silnik jest bezawaryjny. Same plusy!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniłem części eksploatacyjne, pospawałem dłumik oraz wymieniłem wahacz przedni. Tarcze są do wymiany+klocki i nic więcej:) To prawdziwy japoniec!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy mnie nie zawódł!
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 115KM 85kW
[l/100km]