Inne
: w tym aucie zaskakuje hyżość jego oraz zawieszenie mimo przechyłów w zakrętach mamy pełną kontrolę nad pojazdem. Fajna uliczna wyścigówka;)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu
: urwał sie przegub
Inne
: automatyczne pasy przestały jeździć
Inne
: uwaga na mechanizm podnoszenia świateł
5,0
Całokształt
Bardzo miłe auto za rozsądną cenę. Bardzo ładnie przyspiesza zwłaszcza 3.0 V6, może 2.2 turbo jest szybsze ale nie mruczy tak ładnie jak v6.
Probe to już stary samochód ale wart uwagi bo zadbany egzemplarz będzie służył jeszcze wiele lat.
Może być doskonałą alternatywą jako drugie auto w rodzinie i coś dla rozrywki. Bo jazda codzienna jest kosztowna zwłaszcza zimą w mieście.
Wrażenia
5,0
Silnik
W LX bardzo fajnie mruczy i gładko pracuje nie generuje żadnych zbędnych wibracji. W seryjnej wersji całkiem duża moc przy niskich obrotach. Uważać należy na przeguby lubią sie urwać przy mocnym wdepnięciu gazu. Niestety spalanie jest jego słabą stroną pali sporo ale przy delikatnej jeździe w mieście da sie zejść poniżej 11l a w trasie zamknąć sie nawet w 10.
4,0
Skrzynia biegów
Mam automat. Jeden z pierwszych 4 biegowych wymaga przyzwyczajenia. Na trybie sportowym okazuje sie bardzo żwawy nawet zaskakująco żwawy. Jeszcze jest tryb man shift blokuje dane przełożenie dobry do startu potem go wyłączamy. W czasie jazdy służy jako redukcja w czasie wyprzedzania. Nigdy skrzynie mnie nie zawiodła. Czasem rosi olejem ale ten typ tak ma. W końcu leciwy jest i ma już prawo
5,0
Układ jezdny
Zależy kto co lubi jak na sportowy samochód to troche za miękko ale daje sie kontrolować przy większych prędkościach. Jak na nasze drogi jest dość wytrzymałe i nie trzęsie strasznie. Ale poprzeczne wyboje czuć dość dotkliwie.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bardzo fajnie. Do tyłu już nie jest tak dobrze. Trzeba sie przyzwyczaić i da się wjechać wszędzie.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie powinno być.
Radio jest troszkę za nisko.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bardzo wydajne ogrzewanie i klima jak działa też daje radę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dużo miejsca z tyłu to mój pies wypełnia przestrzeń.
Bardzo miło zaskakuje duży bagażnik wiec z wyjazdem w 3 osoby albo w 2 i z psem nie ma problemu wszystko sie zmieści w bagażniku.
Po złożeniu siedzeń można wozić słonia.
Wadą jest wysoka krawędź załadunku.
5,0
Wyciszenie
Bardzo ładnie, dociera tylko miły pomruk do środka.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
tu już nie jest fajnie. Przy ciężkiej nodze w automacie paliwo w oczach znika z baku. Ale jest na to rada nauczyć sie ekonomicznie jeździć.
Nie warto montować gazu bo koszt instalacji przekracza często wartość pojazdu.
5,0
Stosunek jakość/cena
kawał mocnego samochodu za rozsądne pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
u mnie sie niewiele psuje.
Padły pasy automatyczne- szyna sie wyszczerbiła czy coś. Po prostu odłączyłem i mam ręczne- też sie da tego tak używać. I po 12 latach jak posiadam auto, siadł spryskiwacz tylnej szyby ale bez tego jakoś mogę żyć.
Warto samemu raz do roku przejrzeć mechanizm podnoszenia świateł i go przesmarować przed i po zimie.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sparciały łączenia przewodów od wspomagania kierownicy i uciekł płyn, przewody zastąpiłem miękkimi miedzianymi o przekroju 10 mm. Raz urwały mi sie przeguby- ale to z mojej głupoty bo chciałem za bardzo wystartować. No i trochę rdzy wyszło wiec był u blacharza. W końcu auto ma 19 lat a posiadam go 12 lat.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 145KM 107kW
[l/100km]