Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Probe I

FilipS, 17 lat temu
Silnik 2.2 Turbo 147KM 108kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 175 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Probe I 2.2 Turbo 147KM 108kW 1989-1992 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Naprawdę dobry samochód, z uwagi na rocznik wiadomo, że nie jest wszystko w stanie doskonałym ale łatwo dostępne częsci zamienne (od Mazdy 626 pasuje 80%) Po lekkim tuningu mechanicznym i optycznym ktoś kto dba o autko może cieszyć się naprawdę super maszynką. Za jakieś 10 latek z pewnością te modele zaczną już być przedmiotem zainteresowania kolekcjonerów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Super, jak na taki rocznik silnik w Probe 2.2 GT Turbo pociska, może wycisnąć dużo więcej niż cała masa nowszych sportowych aut.
4,0
Skrzynia biegów
OK, czasami zdarza się że trzeba z postoju naprawdę docisnąć sprzęgło/nacisnąć drugi raz żeby weszła jedynka, również przerzucanie na wsteczny w momencie gdy samochód jeszcze się toczy do przodu może spowodować nieprzyjemny zgrzyt.
3,0
Układ jezdny
Niestety jedno co mnie denerwuje to zawieszenie, gdy przesiadłem się do niego z Calibry na drugi dzień wyleciałem z drogi na zakręcie (niegroźnie) Na miękkim zawieszeniu bardzo się buja jakby płynął i zdaje się że może "ulecieć" przy zbyt gwałtownych manewrach, przy trybie sport zawieszenie jest natomiast bardzo twarde lecz wciąż wydaje się, że nie trzyma się drogi tak jak powinien... być może inne piasty, dystanse - czyli poszerzenie go trochę dałyby radę...
Komfort
5,0
Widoczność
Ten model to praktycznie oszklona buda z podpórkami na dach :D:D Widoczność bardzo dobra!
4,0
Ergonomia
OK
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba trochę się naczekać zanim ogrzewanie się rozgrzeje, również u mnie trochę wymęczony jest już wiatrak więc moc nadmuchu również słabsza. Ale ogólnie ok, latem z klimą wentylacja jest bardzo dobra.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu - doskonale! Z tyłu - dla wysokich ludzi trochę kłopotów z głową... dla średniego wzrostu i małych - doskonale!
4,0
Wyciszenie
W porównaniu do 2.0l Calibry którą miałem uprzednio Probe jest cichutki w środku jak makiem zasiał... Ale przy dużych szybkościach na trasie jednak trochę głośniejszy się staje
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma co ściemniać Probe 2.2 GT benzyna chleje dużo... Coś za coś, cudowna dynamika jazdy jest tym co się dostaje w zamian.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak na to co ma na wyposażeniu i na osiągi i moc to jest to taniochaaaaa!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Duperelki w stylu tu dioda się nie pali, tam coś w tapicerce trzeszczy raz po raz... Innych drobiazgów u siebie nie zauważyłem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Miałem kilka poważnych usterek ale wszystkie miały związek ze sposobem użytkowania i jazdy, sam w sobie samochód się nie psuje :) Musiałem wymieniać sprzęgło, tłumik końcowy, chłodnicę, alternator ale to dlatego, że wóz dostawał ode mnie wycisk kilkukrotnie. Pomimo usterek i naprawd z tym związanych testy przeszedł :D

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.2 Turbo 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Probe I 2.2 Turbo 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
57,00 zł
11,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Probe I