Silnik
: doskonały kompromis pomiędzy mocą, elastycznością a zużyciem paliwa.
4,0
Całokształt
Największy i chyba jedyny poważny mankament probe I to korozja.
Progi czy kielichy amrów oraz wnęki w bagażniku, podloga to są miejsca gdzie rdza jest najczęściej.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to to co jest w tym aucie najlepsze.
2,2 12v silnik raczej wolnoobrotowy w porównaniu dp probe 2 albo eclipse czy hondy jest \"prawie\" amerykański ;)
Autostrada 150 na blacie ,zapięty 5 pieg tempomat i tylko 3,5 tys obrotów.
A do tego trzeba być bardzo upartym by ten silnik zajechać.
Tu nie ma problemu jak w probe II z dymieniem na zimno panewkami czy wyskakującymi panewkami jak 2,5 v6 ten silnik jest niezawodny.
4,0
Skrzynia biegów
Miałem klitka jedynek i w każdej haczył wsteczny.
Chyba ten tym tam ma.
skrzynia ma dodatkową chłodnice oleju wraz pompą trzeba dbać by była sprawna.
Wtedy nie ma z nią żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprawuje się doskonale.
probe ma elektrycznie ustawione amory i na trybie sport jest bardzo twarde.
A jak ktoś wie to można dodatkowo zmienić parametry komputera od wspomagania i mieć wery hard.
Wtedy wchodzenie w zakręty do bajka :)
Komfort
4,0
Widoczność
Wszystko na wszystkie strony widać doskonale.
3,0
Ergonomia
Jak na auto z poczatku lat 90 jest ok.
Wszystkie potrzebne do jazdy przyciski są pod ręka
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa dobrze, bez niej latem jazda autem o bardzo pochylonych szybach to koszmar.
Zimą trzeba zadbać o termostat.
Jak jest sprawny to ogrzewanie jest ok.
Jedyny minus to parowanie tylnej szyby w słotne dni.
ale sprawna klima załatwia sprawę ;)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest to auto typu coupe i miejsca zarówno dla kierowcy , pasażera czy na tylnich siedzeniach jest pod dostatkiem.
Jest o niebo lepiej niż w Eclipsie 1 czy 2 G a tylko nieznacznie gorzej niż w calibrze.
Dla kierowcy siedzenie jest miękki , ma pełny zakres regulacji.
Pokonywanie dużych przebiegów nie pociąga za sobą bólu pleców czy też d...
3,0
Wyciszenie
Trzeba pamiętać że auto ma już swój wiek i nie przystaje do obecnie panujących trendów.
Jak na swój wiek jest dobrze, dokuczają czasem plastiki.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak kto uparty to upali ze 20 l ale normalna jazda zamyka się ok 8/9 l trasa i to nie jak emeryt.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto tanie w zakupie, tanie w eksploatacji o ile blacharka jest ok.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na auto które ma ponad 20 lat to jest doskonale.
Elektronika nie szwankuje wszak fen ford to jest Mazda i to w najlepszym wydaniu czyli model GD.
Miałem klika probe , przejechałem nimi sporo kilometrów i żaden mnie w trasie nie zawiódł.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 Turbo 147KM 108kW
[l/100km]