Ocena kierowcy - Ford Mustang VI Fastback Facelifting
Kris,
ponad rok temu
Silnik 5.0 Ti-VCT 460KM 338kW
Rok produkcji 2019
Przebieg:
35 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,57
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Na trasy ideany 9-10 l/100 przy mocy 460 KM.
5,0
Całokształt
Super wózek dla boomera
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest wysokoobrotowy i zaczyna bardzo dynamicznie przyspieszać dopiero od 4000 obrotów i można go kręcić do 7500. To wysokoobrotowa V8, trochę inna w zachowaniu od V8 z Challengera. Gdy zaczyna przyspieszać to robi to coraz dynamiczniej i nie zdycha aż do czerwonej linii. Przy włączeniu automatycznego międzygazu super podbija obroty przy redukcjach biegów.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę za długie przełożenia co w połączaniu z europejskim mostem 3.73 daje bardzo dobrą ekonomikę na trasach ale przyspieszenia ma gorsze od wersji przedliftowej a także amerykańskiej. Na 4 biegu o przełożeniu 1 osiąga prędkość maksymalną 265 km/h. 5 i 6 bieg to nadbiegi.
Mocy i momentu jest na tyle, że można swobodnie ruszać z dwójki i ekonomicznie jeździć w zakresie 2200- 1500 obr/min
4,0
Układ jezdny
W trybie sport+ idealny, szybko reaguje. Stabilny przy dużych szybkościach. Zawieszenie Magneride robi swoje ale w trybie Drag ( do jazdy na 400m) Mustang ma wyłącone wszystkie ograniczniki i potrafi wierzgać a nawet próbować zabić. W trybie torowym jest poprawny ale czuć ciężki przód.
4,0
Karoseria
Poprawna ale szczeliny mogłyby być równiejsze.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra, trochę szeroki przedn i słupek. Do tyłu dobrze, jest też kamera cofania z pokazywaniem toru jazdy.
4,0
Ergonomia
Całkiem spory bagażnik jak na sportowe coupe. Z tyłu miejsce na 2 osoby na średnie trasy. Ze względu na nisko osadzone tylne siedzenia średnio wysokie osoby nie zahaczają o tylną szybę. Fizyczne przełączniki klimy, trybów jazdy, głośności, w połączeniu z obsługą głosowa to pozytywne cechy tego samo6chodu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje i chłodzi dobrze, fajne wentylowane fotele ale w Camaro klima wydajniejsza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu idealnie, z tyłu poprawnie.
5,0
Wyciszenie
Nie jest cicho bo ma być słychać V8
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trochę kosztuje przegląd bo to 10 l oleju, stożkowy filtr powietrza, klocki do Brembo. Potem kiedyś 8 świec.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie było nic lepszego w tym czasie za te pieniądze. Teraz za Mach1 trzeba zapłacić około 320 tys.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.0 Ti-VCT 460KM 338kW
[l/100km]