Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mustang V Coupe

ms007, 7 lat temu
Silnik V6 3.7 305KM 224kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 91 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mustang V Coupe V6 3.7 305KM 224kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Radość i frajda z jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : trzeba uważać przy wysokich krawężnikach, czasem zdarza się szurnąć zderzakiem przednim.
5,0
Całokształt
Osoby, które zdecydowały się na zakup Mustanga wybaczą mu jego niedoskonałości. Jest to jeden z tych samochodów, do których właściciel odwraca się odchodząc po skończonej podróży. Olbrzymia przyjemność w obcowaniu z legendą. Ocena nie może być inna niż najwyższa za całokształt.
Wrażenia
5,0
Silnik
Udana jednostka. Blisko 4 litry, 6 cylindrów i 305PS. Mój jest wystrojony na około 340PS. Dynamika doskonała, wysoka kultura pracy silnika. Przy spokojnej jeździe cichy, przy mocnym wciskaniu gazu - brzmi doskonale. Prosta konstrukcja i rozsądne spalanie. Najwyższa ocena.
3,0
Skrzynia biegów
Umówmy się, nie jest to dzieło sztuki inżynieryjnej. Znam wiele bardziej udanych automatów, a DSG, które posiadam w drugim samochodzie przewyższa skrzynię Mustanga o lata świetlne. Jest zdecydowanie za wolna w trybie automatycznym. Przy ręcznym przełączaniu jest trochę lepiej, ale sporo brakuje do ideału. Zdecydowanie za długo "myśli" przy mocnym wciskaniu gazu i chwilę jej zajmuje zrzucenie biegu zanim auto zacznie przyśpieszać. Niezbyt udany pomysł z ręcznym przełączaniem biegów guzikami +/- na lewarku - łopatki by się sprawdziły znacznie lepiej. Wystawiam 3 gwiazdki i jest to ocena rzetelna.
4,0
Układ jezdny
Poliftowe egzemplarze jeżdżą całkiem nieźle. To już nie jest auto do jazdy tylko na wprost i można nim trochę poszaleć w zakrętach. Prowadzi się zdecydowanie stabilniej od egzemplarzy przed 2010 rokiem produkcji. Tak czy inaczej do europejskiej konkurencji sporo mu brakuje. Ocena dobra za progres w stosunku do poprzednika.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki ok. Do tyłu jak to w coupe - słabo. Trzeba się przyzwyczaić do wysoko położonej linii maski - rzuca się ona od razu w oczy dla osób, które nie miały okazji jeździć Mustangiem - ja nie zwracam już na to uwagi i mi nie przeszkadza. Trudno wyczuć odległość przy parkowaniu tyłem - tu przydaje się kamera cofania lub czujniki parkowania. Wystawiam ocenę dobrą - bo w końcu jest to Coupe.
3,0
Ergonomia
Nie jest to Volkswagen gdzie jest wszystko poukładane. Generalnie nie ma tragedii, ale jest przeciętnie. Szczególnie obsługa radia różni się od aut rodem z Europy i mam wrażenie, że można było by je zaprojektować ergonomiczniej - szczególnie przełączanie źródła dźwięku np. z USB na miniJack lub bluetooth. Przydałoby się więcej schowków np na telefon, klucze i inne drobiazgi, które trzymamy w ręce wchodząc do samochodu. Tutaj do dyspozycji mamy jedynie wnękę na napoje, kieszenie w drzwiach, do których jest utrudniony dostęp, schowek w podłokietniku oraz standardowy przed siedzeniem pasażera.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wystawiam najwyższą ocenę. Zarówno klimatyzacja jak i ogrzewanie działa bardzo szybko i efektywnie. Przydałby się climatronic - niestety jest to rzadkość w Mustangu V generacji.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest bardzo dobrze z tyłu... no cóż - Coupe. Dzieci z tyłu podróżują bardzo wygodnie. Osoby do wzrostu 170-175 też nie będą narzekać na niezbyt długie trasy ( oczywiście o ile przednich foteli nie zajmują osoby wysokie z odsuniętym fotelem). Dla osób o wzroście 180 i wyższych jazda na długich trasach będzie bardzo niekomfortowa ze względu na ilość miejsca na nogi i opadającą linię dachu.
3,0
Wyciszenie
Nie ma tragedii. Przy spokojnej jeździe w mieście w środku jest dosyć cicho - nie odbiega od "zwykłych" samochodów. Przy szybkiej jeździe i wchodzeniu na obroty robi się głośno - ale przyjemnie głośno i w sumie o to w tym wszystkim chodzi. W jest głośniej niż w zwykłych osobówkach, ale do 140kmh - naprawdę akceptowalnie. Miłe zaskoczenie, że bezramkowe okna nie puszczają dużo powietrza i nie ma tutaj zbyt uciążliwych szumów. Amerykańskie auto - nie jest dobrze wyciszone. Ma być cicho do vmax obowiązującej w stanach czyli 120kmh i ten wymóg spełnia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z premedytacją najwyższa ocena. Spalanie jak na blisko 4litrowy motor bardzo niskie. W Warszawie jeżdżąc w normalnych warunkach przy raczej spokojnej jeździe mieści się w 13 litrach i takie spalanie notuję w weekendy. Od poniedziałku do piątku głównie stoję w korkach i wtedy spalanie rośnie. Jak bardzo? Tak bardzo jak duże są korki - do 17 czasem 19 litrów. Nigdy jednak nie przekroczył 20 litrów na 100km. W trasie przy spokojnej stałej jeździe do 100kmh można zejść bardzo nisko - w okolice 7 L/100. Na autostradzie przy 140km/h ok 10 L/100 (zima). W moim ezgemplarzu spalanie może być nieco wyższe ze względu na krótsze przełożenie, podniesioną moc i zamontowany stożek. Rozsądne spalanie, niedrogie części i bardzo prosta konstrukcja. Warto serwisować w warsztatach mających pojęcie o tego typu autach - jest sporo, więc nie powinno stanowić to problemu, a i tak wymianę oleju czy hamulców zrobi każdy serwis.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek cena frajda - super. Cena jakoś - tak sobie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Totalnie nic się nie psuje - prosta i trwała konstrukcja bez zbędnych udziwnień i rozbudowanej elektroniki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej - i oby jak najdłużej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika V6 3.7 305KM 224kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
19,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mustang V Coupe