Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mustang V Coupe

cezar, 12 lat temu
Silnik 4.0 i V6 12V 212KM 156kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 45 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Mustang V Coupe 4.0 i V6 12V 212KM 156kW 2005-2014 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Jak przed kupnem usłyszalem na żywo dźwięk silnika stojąc metr od niego i ogarnąłem gabaryty auta, to się przestraszyłem, że nie podołam i to on będzie panował nade mną a nie odwrotnie. Po jeździe próbnej czułem się jakbym nim jeździł od zawsze i nie chciałem już innego auta.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : ślizgające się sprzęgło do wymiany
5,0
Całokształt
Kultowe auto, które wróciło stylistyką do korzeni. nie zamieniłbym na inne - no może dla porównania chciałbym pojeździć Camaro albo dodge Challenger :) Kupując trzeba pamiętać, że to nie rodzinne kombi, gdzie przewieziemy dzieci, teściową, 5 walizek i 3 rowery. Trzeba też uodpornić się na ciągłe spojrzenia innych uczestników ruchu i pogawędki na parkingach, stacjach benzynowych, bramkach na autostradach, kontrolach policyjnych, w MC drive i przy każdej innej okazji:)
Wrażenia
5,0
Silnik
czysta przyjemność :)
3,0
Skrzynia biegów
Zmiany biegów, reakcja silnika na przełożenia - bez zastrzeżeń. Nie jest to małe autko miejskie, więc naciskając pedał sprzęgła trzeba trochę użyć siły i biegi wchodzą bardziej sztywno. Gorzej ze sprzęgłem, bo stockowe jest słabej jakości i nawet po 30 tys. km trzeba wymieniać.
3,0
Układ jezdny
Napęd na tylną oś, brak kontroli trakcji, więc na deszczu i śniegu trzeba zachować ostrożność. Dzięki temu można powiększyć umiejętności.
Komfort
4,0
Widoczność
Dłuuuuga maska na początku sprawia trudności z parkowaniem - kwestia przyzwyczajenia. Regulacja fotela kierowcy w każdej płaszczyźnie pozwala wyeliminować niedogodności. Widoczność w lusterkach i szybach bocznych bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
żadnych kłopotów ani zimą z grzaniem ani latem z chłodzeniem. Klimatyzacja reaguje szybko i bez zarzutów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
doskonałe dla kierowcy i pasażera z przodu. Pasażer z tyłu ma mniej miejsca. w długą trasę z jednym pasażerem z tyłu nie miałem zastrzeżeń. W 4 osoby pewnie było by mniej komfortowo dla siedzących z tyłu.
3,0
Wyciszenie
W środku głośno, ale często dźwięk silnika jest dużo przyjemniejszy niż radiowe przeboje :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taką pojemność i charakter jazdy spalanie nie jest zabójcze (miasto 14l/100 km, trasa 8,5l/100 km!!!) Ubezpieczenie - OC ze zniżkami w granicach 500-600 PLN/rocznie. Ceny napraw - jak masz sprawdzonego mechanika to jak w każdym innym aucie, jak pojedziesz do naciągacza, to z uwagi na \"unikatowość\" modelu będzie Cię oszukiwał, że to wszystko takie skomplikowane i drogie. Auto nie jest mechanicznie skomplikowane jak niektóre naszpikowane elektroniką samochody, gdzie nawet jednej śrubki nie da się odkręcić nie mając specjalistycznych narzędzi serwisowych :) Części lepiej zamawiać samemu z USA (jest kilka sklepów internetowych) - płatność kartą albo paypal i paczka za 2-3 tyg w domu (wychodzi z opłatami 30% taniej niż kupując na polskich aukcjach - na przykładzie kompletu sprzęgła).
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto wygląda na dużo droższe niż jest. Kupując takie auto wiesz na co się piszesz i że części będą trochę droższe niż do skody, która zalała nasz kraj. Same opłaty, spalanie i koszty serwisu (nie licząc części) mnie pozytywnie zaskoczyły. Część \"znawców\" zarzuca mustangowi tandetne plastiki w środku, ale wg mnie nie ma tam nic tandetnego - piękno i prostota idealnie pasująca do mustanga.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic nie stuka, nic nie puka, elementy wnętrza spasowane idealnie. Nic się nie psuje, klamki nie odpadają, przyciski się nie wycierają; nic nie popękało, nie trzeszczy. Na rynku jest jednak wiele sztuk powypadkowych, które mogą być gorzej zrobione w zależności jaki handlarz sprowadzał i komu zlecał \"wyklepanie\" - a wiemy że dla handlarza zrobić \"im taniej tym lepiej\".
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Według powszechnej opinii częstym problemem są oryginalne sprzęgło i hamulce. Sprzęgło do wymiany nawet po 30 tys. km (ja wymieniałem po 45 tys.). Hamulce (tarcze i klocki) lepiej od razu zmienić na coś lepszego (np. EBC). Innych poważnych usterek nie stwierdziłem

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.0 i V6 12V 212KM 156kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Mustang V Coupe