Silnik V8 5.0 L rocznik 2017 convertible , wspaniały samochód, wymagający od kierowcy umiejętności i treningu ( najlepiej na płycie poślizgowej). Nie wybacza brawury i braku doświadczenia. Odwdzięcza się przyjemnością z prowadzenia samochodu, takiej atawistycznej frajdy z każdego połkniętego zakrętu i przyśpieszenia na prostej, no i ten dźwięk pięciolitrowej v-ósemki. Nadal jak wsiadam to mimowolnie zaczynam uśmiechać się , tak od ucha do ucha. Uważam, że miłośnik motoryzacji powinien choć raz posiadać tego typu pojazd. A technicznie to mocno ucywilizowana wersja prymitywnych muscle carów z usa. Poprawiono zawieszenie, układ kierowniczy, wyposażenie. A i cena za takie auto bardzo przyzwoita. Brawo !
Wrażenia
5,0
Silnik
Zwija asfalt i połyka 18 l na sto, spokojnie jadąc mieści się w 12 l.
5,0
Skrzynia biegów
Może DSG jest bardziej aksamitna ale działa bardzo płynnie. Po przejściu na mod sport robi się szybka i trochę brutalna.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, prawie europejski, problemy z fatalnymi fabrycznymi oponami ( pirelli z mexyku ). Wymieniłem jesienią na zimówki i znaczna poprawa przyczepności i prowadzenia.
4,0
Karoseria
Kształty każdy widzi, niestety kompletnie brak zabezpieczenia mechanicznego i antykorozyjnego podwozia. Po odebraniu zabezpieczyłem profile i podwozie systemem waxoil.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez dachu pełna panorama ;-), z dachem kiepsko. Jest kamera wsteczna.
4,0
Ergonomia
Dobrze , jeden minus za idiotyczne klapki z plastiku zasłaniające automatyczny mechanizm składania dachu. Trzeba wysiadać i ręcznie je montować sic!.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Huragan i prawie zamrażarka chyba na amerykańską pustynię.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód to rewelacja, tył raczej symboliczny, ale i tak fajnie, że jest, bo większość konkurencji go nie ma.
4,0
Wyciszenie
Dobrze, podwozie wymagało zabezpieczenia które trochę wyciszyło kamyki walące w tylko polakierowane blachy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla kierowców z ciężką nogą może być kosztowne częste tankowanie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Wystarczy porównać z cenami innych V8.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pół roku i narazie zero usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 5.0 GT 418KM 307kW
[l/100km]