Zawieszenie
: Niby niesportowe zawieszenie ale auto prowadzi się zwinnie a ma 4,7 m długości i ponad 1.6 tony wagi. Trwałość niesamowita - części zawieszenia jak w ciężarówce.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Uszczelki pod głowicami - dyżurna przypadłóść tego modelu
Auto bardzo trwałe - zwłaszcza zawieszenie i jak zadbane - nie do zajeżdżenia. Silnik też niezły pod warunkiem zadbania o uszczelki głowic. Sporo komponentów jest tzw wiecznych. Nadwozie też praktycznie nie koroduje. Moja auto to \'swap\' - karoseria od modelu 1995, silnik 1998, złożony jeszcze w Stanach (przyjrzałem się silnikowi, gdyż do instrukcji od modelu do 1997 kompletnie nie pasowała instalacja elektryczna). Mimo 15 lat na karku (z tego ponad połowa w moich rękach w Polsce)i niecałych 200000 przebiegu wygląda jak nowy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na stosunkowo \'niedużą\' moc spora elastyczność i miły dźwięk pracy silnika. Oczywiście lubi niskie obroty i jest nieco klocowaty ale to w końcu amerykaniec i konstrukcja z lat 60-tych
4,0
Skrzynia biegów
Ręczna - praca prawie w porządku - skrzynia nieco haczy, zwłaszcza na jedynce i wstecznym ciężko wbić bieg. Piątka powinna być nieco szybsza i dłuższa, a tak przypomina wyższą czwórkę.Podobno niezniszczalna.
Do sprzęgła potrzeba nogi ciężarowca :)
4,0
Układ jezdny
Tyłem stanowczo za bardzo kołysze na boki (przydałby się drążek panharda), poza tym w mojej wersji zawieszenie jest zdecydowanie bardziej komfortowe niż sportowe. Na szczęście auto i tak jest poręczne w zakrętach. Za to zawieszenie praktycznie niezniszczalne - po 15 latach wysiadł 1 przegub zwrotnicy i gumki przedniego stabilizatora.
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu i na boki - dobrze, do tyłu nieźle ale na boki do tyłu i lusterka boczne - tragedia. ogromne martwe pola i mikre pola widzenia w lusterkach.
4,0
Ergonomia
Typowo amerykańskie - 1 guzik i 4 gałki dla prostego farmera, (niemniej spora ilość elektroniki pod spodem).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima niezniszczalna i dobrze działa. Ogrzewanie mało wydajne, odparowanie przedniej szyby też mikre - od razu widac że to auto na Texas i Kalifornię
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca w sensie przestrzeni (nie znaczy że ciasno - raczej dopasowanie jak w kabinie myśliwca) ale fotele bardzo wygodne.
3,0
Wyciszenie
Jak na auto tych gabarytów za głośne, zwłaszcza przy dużych prędkościach ale przyjemny i niemęczący odgłos silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mogło być gorzej. Trasa:10-11, miasto: normalnie 12-15 ale da się dojść i do 20. Przeglądy tanie bo mechanika prosta ale niestety nieproporcjonalnie wysokie ceny części (GM ma dużo taniej)
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak ktoś lubi sportowe young timery o sporej mocy i gabarytach Mercrdesa za 8-10 tys. to jest to. Ceny części niestety często nierealne ale eksploatacyjne da się znależć w normalnych cenach. Bardzo przydają się znajomi w stanach - tam części do Mustangów wszystkich generacji kosztują dosłownie grosze. Poza blokiem silnika i głowicami bardzo łatwy do samodzielnych napraw
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnicy zepsuła mi się gałka włącznika świateł i prawy bębenek zamka. Zatarły się boczne linki hamulca ręcznego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Typowa przypadłość - wydmuchane uszczelki pod obiema głowicami. Poza tym obie piasty w przednich kołach.
Z eksploatacyjnych na razie - klocki, tarcze, sprzęgło, rolki i pasek wieloklinowy a przy okazji w/w poważnej usterki wymieniłem rozrząd bo nowy miałem prawie w prezencie.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 3.8 V6 152KM 112kW
[l/100km]