Inne
: Klimatyzacja to jest jedna wielka patologia.
4,0
Całokształt
Samochód bardzo ładny wizualnie, wygodny i dobrze prowadzący się, ale jednak budżetowy i niskiej jakości, mający dużo denerwujących, drobnych niedoróbek w chamskim, amerykańskim stylu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Dobra jednostka grupy PSA, w której Ford zdążył jednak popsuć dwie rzeczy - wydech buczący przy 2000 RPM i obudowa filtra powietrza, która na łączeniu z wlotem brzęczy przy 1500 RPM. Wersja 150 KM jest za słaba do tej budy, ale akurat w tym silniku można go przełączyć przez OBD na 180 KM i wtedy jest w sam raz.
5,0
Skrzynia biegów
Idealny opór stawiany przez lewarek. Trochę jak wbijanie się nożem w tort zalany masą cukrową. Przełożenia autostradowe - 2000 RPM przy 130 km/h.
5,0
Układ jezdny
Jest doskonały, ale to nie żadna magia Forda - on jest po prostu sztywniej zestrojony niż konkurencja. Praktycznie nie przechyla się na zakrętach i skręca bez żadnego opóźnienia nawet po delikatnym ruchu kierownicą, jak gokart. Resorowanie nierówności dość twardawe.
5,0
Karoseria
Ładna, ale przesadnie napompowana. Parkowanie taką landarą w Europie nie należy do przyjemnych.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
3,0
Ergonomia
Fotele są wygodne, bo mam domówione sportowe. Ale poza tym jest słabo. Fotel jest tak ustawiony, że z prawej strony jest za mało miejsca na kolano, a z lewej jest za duża odległość do podłokietnika, co uniemożliwia szczupłym osobom opieranie się lewym łokciem jednocześnie trzymając kierownicę. Sterowanie komputerem i tempomatem z kierownicy najgłupsze, jakie w życiu widziałem.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Skandaliczna patologia. Wentylator na najniższym poziomie jest głośniejszy od silnika. Tryb auto praktycznie nie działa - nie da się ustawić optymalnej temperatury. Dmucha sobie na przemian zimnym i gorącym, wariuje mocą nadmuchu bez powodu, po prostu cyrk. Do tego nie da się ustawić kratek tak, żeby nie dostawać powietrzem po twarzy. Nawet jak zamkniemy kratki, to nawiewem na szybę też dostaniemy po oczach. Dramat i badziewie na max.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest duża, ale jest marnowana przez tępych, amerykańskich inżynierów Forda, którzy powinni przednie fotele rozsunąć o kilka centymetrów na zewnątrz.
5,0
Wyciszenie
Idealne. Gdyby nie ono, można by ogłuchnąć od tego buczącego przy 2000 RPM wydechu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Była walka z klimą, była niedokręcona poduszka silnika. Jest brzęczenie obudowy filtra powietrza i coś stuka w układzie kierowniczym - serwis nie widzi problemu.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Klima najpierw przestała grzać, a następnie przestała w ogóle działać. Serwis ją zresetował i chyba wgrał nowy soft, ale dalej działa fatalnie.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 150KM 110kW
[l/100km]