Idealne auta nie istnieją, a może ja na takie jeszcze nie trafiłem. Mondeo MK5 jest bardzo poprawnym samochodem, które potrafi dać sporo przyjemności z jazdy. Jako fan Mondeo - miałem MK3, MK4, zakup ostatniej generacji był niejako naturalną koleją rzeczy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wystarczająca moc, aby sprawnie czy też bezpiecznie włączyć się do ruchu, wyprzedzić. Spalanie przez kilka lat użytkowania - zawsze okolice 7 litrów. Jazda normalna,zgodna z przepisami.
5,0
Skrzynia biegów
Mam skrzynię manualną - nie ma się do czego przyczepić. Biegi wchodzą gładko/płynnie.
4,0
Układ jezdny
Mam nieodparte wrażenie, że w MK4 było w tej kwestii lepiej.
5,0
Karoseria
Cieszy oko za każdym razem, gdy spojrzy się na MK5. Ma w sobie coś, nie starzeje się mimo upływu czasu.
Komfort
5,0
Widoczność
W każdym kierunku jest OK. Oryginalna kamera cofania nie powala jakością obrazu.
5,0
Ergonomia
Wszystko w jak najlepszym porządku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem chłodzi, zimą grzeje - jest OK
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu i z tyłu bardzo dużo. Podróże są bardzo wygodne.
5,0
Wyciszenie
Tutaj klasa sama w sobie. Mondeo jest kapitalnie wyciszone. Na autostradzie przy 120 km/h błoga cisza. Powyżej 140 słychać już to & owo - ale Ford to nie Bentley
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sprawy eksploatacyjne - oby tak dalej
5,0
Stosunek jakość/cena
Tutaj również Ford nie ma się czego wstydzić. MK5 to po prostu dopracowane auto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Eksploatacyjne sprawy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oby tak dalej.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 180KM 132kW
[l/100km]