Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo V Liftback

Mondzio, 6 lat temu
Silnik 2.0 TDCi 180KM 132kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Mondeo V Liftback 2.0 TDCi 180KM 132kW 2014-2019 - Oceń swoje auto
4,36
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Dość ładny wygląd , no i te światła LED Dynamic. Oświetlenie drogi znakomite a przy okazji pracują razem z kierownicą co wspaniale oświetla drogę na zakrętach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Być może to nie z tej kategorii ale jednak związany z elektrycznym sterowaniem silnika. Układ "Start-stop". Nie można go wyłączyć raz na zawsze tylko za każdym razem po uruchomieniu silniki. Próbowałem się uodpornić na gaszenie silnika na każdych światłach, ale podczas jazdy w korku to już jest gehenna przy czym nie zaobserwowałem żadnych widocznych oszczędności.
Zawieszenie : Raczej układ kierowniczy. Nie jest to wada ani usterka, ale asystent pasa to chyba nie trafiony pomysł, bo drżenie kierownicy w trakcie nie zamierzonego zmiany pasa drogowego (bez włączonego kierunkowskazu) powoduje niemiłe uczucie trzęsienia się kierownicy co jest względnie miłe dla kierowcy szczególnie podczas dużych prędkości. Zrezygnowałem z tego gadżetu i wyłączyłem go na stałe. Być może jest pomocny, ale jak dla mnie denerwujący i zbędny.
4,0
Całokształt
Do perfekcji trochę brakuje. Nie mniej jednak po głębszej analizie nie ma się do czego przyczepić. Tylko ten 10 calowy wyświetlacz sterowania wnętrzem i radiem mógłby być lepszej rozdzielczości bo konkurencja w tym zakresie bije Forda na maksa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trochę zbyt głośny, ale to chyba zasługa łańcucha rozrządu. Nie wiem czy ten problem dotyczy silnika, ale podczas pracy na wolnych obrotach, jak już się dobrze nagrzeje odczuwam lekkie aczkolwiek irytujące nieregularne drgania przenoszone na całe nadwozie. Jestem jeszcze przed pierwszym przeglądem wiec problem ten na pewno zgłoszę. Jak się coś dowiem to zaktualizuje opis.
3,0
Skrzynia biegów
I tu sięgamy sedna problemu. Miałem wcześniej MK IV, jeżdżę też służbowo MK V tylko z silnikiem 150 KM. Mam pewne uwagi co do skrzyni. Bardzo krótkie przełożenia i trochę "twarda:" tzn. nie pracuje tak gładko i miękko jak w poprzedniej wersji lub 150 KM. Nie wiem czy to celowe działanie konstruktora, czy po prostu coś spartolili.
5,0
Układ jezdny
Tu nie mam żadnych uwag. Jest nadal komfortowo i bezpiecznie. Wystarczająco miękki a jednocześnie twardy na zakrętach. Nie ma zbytecznych i niebezpiecznych przechyłów. Nawet długotrwała jazda nie jest w stanie mnie zmęczyć.
4,0
Karoseria
Tu też mam dylemat. Bo niby jest wszystko w porządku, ale jak osiągam magiczną granicę prędkości od 180 czasami 190 km/h zaczyna się pojawiać dziwny i dość głośny gwizd. Jak na razie nie potrafię go zlokalizować choć wiele możliwości już sprawdziłem i wypróbowałem. Zamykałem nawet lusterka podczas jazdy. Gwizd nadal pozostawał. Najciekawsze jest to, że w innym modelu tego efektu specjalnego nie ma. Czasami pojawiał się przy bardzo silnym podmuchu bocznym ale zaraz zanikał. W moim modelu występuje na stałe przy dużych prędkościach i silnym wietrze. W poprzednich autach nigdy takiej przypadłości nie było.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę słaba. No ale cóż albo wygląd, albo akwarium. Dobrze, że są wszelkie czujniki z przodu i tyłu. Dużo pomagają. Bolączką jednak pozostają przednie słupki ograniczające widzenie podczas włączania się do ruchu na skrzyżowaniach. Czasami nie widać pojazdu nadjeżdżającego z prawej strony, gdyż problem ten dotyczy właśnie tego słupka. Z lewej strony jest trochę inaczej, a to wynika z pozycji siedzenia wewnątrz samochodu.
5,0
Ergonomia
Wszystko chyba w jak najlepszym porządku. Przyciski dostępne. Sterowanie wygodne i prawie intuicyjne. Po krótkiej nauce i szybkim opanowaniu nie nastręcza żadnych trudności. Sterowanie szybami w drzwiach kierowcy trochę za daleko przesunięte do przodu (ocena względem poprzedniego modelu mk IV). Przesuniecie takie powoduje, że czasami zamiast otwierać szybę przednią udaje mi się uchylić szybę tylną. Nadal posiada bardzo dużą przestrzeń ładunkową bagażnika. Po za tym wersja hatchback nie występuje u wielu konkurentów, co dla mnie przemawiało za zakupem tego samochodu. Nie rezygnując z wyglądu zewnętrznego jest możliwość załadunku bagażów o dość dużych gabarytach co dla mnie jest nie wątpliwą zaletą tego typu rozwiązań nadwoziowych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
No właśnie. Kolejna chyba bolączka, bo w trybie "auto" szybko paruje przednia szyba. Dopiero włączenie bezpośredniego nawiewu na nią natychmiast ją odparowuje. Z tego powodu dość często należy dokonywać zmian w zakresie nadmuchu na poszczególne kierunki nawiewów z naciskiem na szybę przednią. Tryb auto uruchamia jednocześnie klimatyzację. Ogrzewanie bardzo dobre. Wewnątrz miło i przytulnie, choć czas nagrzewania od zimnego do ciepłego nie co przydługawy (mógłby nagrzewać się szybciej). Nie jest jednak źle.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu uważam iż jest bardzo dobrze. Przestrzeni jest wystarczająco nawet jak dla mnie gdyż jestem nie co słusznej postury i gabarytów. Jest najszerszym autem w swojej klasie i niech tak nadal pozostanie. Czuje się w nim wygodnie i swobodnie. Praktycznie nic nie ogranicza moich ruchów, a pozycja siedzenia pozwala na długotrwałą jazdę bez nadmiernych efektów zmęczenia.
4,0
Wyciszenie
Tu znów wracamy do silnika. Wyciszenie, co prawda jest dość dobre. Jednak w zakresie od 2 tyś obrotów słychać dość nieprzyjemne buczenie silnika prawdopodobnie albo od podwójnego wydechu jaki ma silnik 180 KM albo hałasu jaki powoduje łańcuch rozrządu, który występuje w tym silniku zamiast paska.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dam max, choć trudno je jeszcze ocenić, gdyż nic na razie nie kupowałem lub naprawiałem co by generowało jakiekolwiek koszty. Przeglądy są praktycznie w tej samej cenie, co do poprzedniego modelu (mk IV), a zatem do przyjęcia i akceptacji z mojej strony i chyba większości tych co stać na takie samochody.
4,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek jakość cena - adekwatny. W tej wartości cenowej to chyba najlepsze rozwiązanie dla lubiących nie, co większe pojazdy o dobrym komforcie podróżowania, przyjemnych wrażeniach z jazdy, niezbyt wygórowanych kosztach eksploatacji. Samochód rodzinny, pozwalający na ekonomiczną jazdę zarówno po mieście jak i w dalekie trasy. Za to go lubię i dlatego jest to mój już drugi Mondziak. Służbowo też jeżdżę Mondkami (hatchback oraz kombi).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie brak. Co będzie dalej czas pokaże.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dotychczas brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 180KM 132kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Mondeo V

Liczba wpisów: 20

Ford Mondeo V – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Mondeo V Liftback