Zajezdzam juz 3 mondeo służbowe. Ogólnie ok , małe spalanie , wygodne fotele. Wydawało mi się ze bardzo dobty układ kierowniczy niski punkt ciezkości powoduje złudne poczucie bezpieceństwa. Na teście na lotnisku sprawdzalismy kilka samochodow SUVY i sedany ( bmw 5 , glc , volvo xc90 , lexus, camry) - zabawa polegała na tym iz przy 100km/h nalezalo wjechac pomiedzy bramki i podciac kierownice w lewo , potem prawo , leweo i prawo omijajac przeszkody na właczonych wszystkich systemach. Przeleciałem mondeo 3 razy i wnioski sa bardzo smutne bo otworzyły mi się oczy . Pierwsze podciecie ok , potem mondeo jest nadsterowny i lata bokiem niszczac wszystkie przeszkody tzn ze w normalnej sytuacji drogowej juz bym nie zyl uderzajac 80 km bokiem w przeszkode . Dało mi do myślenia i od tamtej pory juz jezdze ostrozniej. BMW ,VOLVO ,Merdedesy - syf. jedyne auta ktorymi przejechałem i dało się sterować (pomimo dymu z opon) - lexus i toyota . Wiec prywatnie koljenym samochodem bedzie lexus nx badz rx. Nie jestem dystrybutorem lexusa ale po tych testach otworzyły mi się oczy.
Wrażenia
4,0
Silnik
mało pali , w miate elestyczny i dynamiczy
4,0
Skrzynia biegów
ok
2,0
Układ jezdny
po tescie zmieniam zdanie . jak ktoś jezdzi prosto spox , jak ktos bedzie musiał zrobić test w warunkach drogowcyh R.I.P
3,0
Karoseria
troch emiekka blacha , drobne wgnioty po gradobiciu. ogólnie brak korozji
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
pojemny
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
nie place bo firmowe
4,0
Stosunek jakość/cena
biorac ze nowy po rabacie 108 tyś , ok.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
w sumie przejechałem 540 tyś , 3 mondeo . W jednym ciekla pompa wysokiego cisnienia wymienili na gwarancji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 150KM 110kW
[l/100km]