Używam Mondka od 2 lat jako pojazd służbowy. Spodziewałem się, że będzie średnio, ale jestem bardzo zadowolony. Samochód jest nieźle wyciszony (da się swobodnie rozmawiać przez zestaw głośnomówiący lub słuchać muzyki), zawieszenie dobrze tłumi nierówności, silnik jest mocny i elastyczny. Spalanie zamyka się w 6 litrach. W środku miejsca nie zabraknie nikomu. Bagażnik ma większy niż połowa kawalerek w Warszawie. O klasie samochodu przekonałem się, kiedy musiałem na miesiąc przesiąść się do Passata. Okazało się, że silnik (francuski diesel) w Fordzie mruczy, w "Passku" klekocze. W Fordzie kokpit jest dosyć oryginalny, Passat wyglądał w środku jak Golf. Generalnie Ford zrobił niezły pojazd - wygodny i ekonomiczny.
Wrażenia
5,0
Silnik
Oszczędny, "nie zauważa" górek na drodze, przyjemnie mruczy. Kiedy trzeba, żwawo się "zbiera".
4,0
Skrzynia biegów
działa bezproblemowo, biegi można łatwo zmieniać, działa płynnie bez szarpnięć. Jest nieźle zestrojona z silnikiem.
5,0
Układ jezdny
Chyba najlepsze w swojej klasie.
5,0
Karoseria
świetnie wygląda,
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność z tyłu mogłaby być lepsza (warto zainwestować w kamerę cofania)
5,0
Ergonomia
wszystko w zasięgu ręki
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Trzeba się przyzwyczaić. Piąta gwiazdka za ogrzewaną przednią szybę. Zapomniałem jak się ją skrobie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wystarczy miejsca dla każdego
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
żadnych przez 2 lata
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
podobnie
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 150KM 110kW
[l/100km]