Silnik
: Zaskoczenie na minus - to ma 150 koni ???
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Świsty, gwizdy, hałas przy większych prędkościach.
2,0
Całokształt
Od kilkunastu lat kupuję w salonie fordy, w tym mondeo. Miałem Mk3, miałem Mk4, mam Mk5. Ogólna ocena - w porównaniu do Mk4 duuuży krok w tył. Nie to prowadzenie, nie ten odgłos silnika, nie ta kilima którą znałem. I co z tego że wygląda jak milion dolarów skoro gdy wsiadasz i ruszasz to czar pryska?
Wrażenia
3,0
Silnik
Przy 2 tys obrotów zamiast charakterystycznego "klekotu" słyszę wycie (buczenie?) nie przystające do diesla. Generalnie odnoszę wrażenie jakbym miął w nowym aucie dziurawy tłumik lub kolektor. Serwis nie widzi problemu.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje bez zarzutu
3,0
Układ jezdny
Układ w porównaniu z poprzednimi wersjami stał się "gumowy" i nieprzewidywalny. To już nie ten ford, bardziej przypomina "pływającego" citroena C5.
3,0
Karoseria
Pomiar lakieru przy odbiorze z salonu : od 80 do 150 mikronów na poszczególnych elementach. Trochę słabo jak na markę aspirującą do 1-ligowych średniaków.
Komfort
4,0
Widoczność
Kiepska widoczność do tyłu (liftback).
4,0
Ergonomia
W miarę wygodnie, ale w mondeo mk4 miałem zdecydowanie więcej miejsca (mam 196 cm wzrostu).
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Masakra. Klima działa jak chce, wieje tak że mało łba nie urwie a za chwilę przestaje i robi się gorąco Dodatkowo budowa i kształt wylotów na konsoli nie pozwala na skierowanie zimnego powietrza np w sufit a nie w głowę (a w mk4 było to tak proste)
Zimą powierze w środkowych wylotach duuużo cieplejsze niż w tych przy szybach - w efekcie u mnie jako kierowcy albo marzła mi lewa ręka (przy szybie), albo pociła się prawa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń generalnie ok, oprócz tego że
a) na tylnim siedzeinu przy wzroście około 2m zahaczamy głową o sufit
b) na siedzeniu kierowcy jest mniej miejsca niż w modeli mk4.
2,0
Wyciszenie
Tragedia. Słychać tylne opony, słychać wycie silnika powyżej 2 tys obrotów. Powyżej 110 km/h lekko świszy uszczelka w przednich drzwiach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Aso jak to aso - ma swoje ceny. Ale mogły by być niższe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dwa razy bym się zastanowił zanim bym kolejny raz kupił..
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Świsty powietrza przez uszczelki, klima żyje swoim życiem, kamera cofania staje się "niedostępna", automatyczna wycieraczka działa jak chce.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 12 tys brak, ale co to za przebieg?
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDCi 150KM 110kW
[l/100km]