Silnik
: Nie sądziłem, że 1.5 tak dobrze poradzi sobie z tak dużym autem.
5,0
Całokształt
Auto użytkuję od niedawna, póki co jestem absolutnie zakochany. Wersja absolutnie goła, nawet bez czujników parkowania, a jednak w dalszym ciągu jest to auto bardzo wygodne, oraz praktyczne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.5, w zupełności wystarczający. 120 km oddawane jest od samego dołu, nie ma turbo dziury, wyprzedzanie, jazda 140km/h bez problemów, do tego bardzo rozsądne spalanie w granicach 5.5 - 6L w cyklu mieszanym, przy śmiałym operowaniu gazem.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia bardzo precyzyjna, natomiast jeśli ktoś wcześniej nie jeździł Fordem, to chwilę zajmie przywyknięcie do sprzęgła, które bardzo mocno odbija.
5,0
Układ jezdny
Tutaj również bez zarzutów, można śmiało wchodzić w zakręty, a pomimo swoich gabarytów auto jest naprawdę zwinne i zwrotne. Parkowanie bez pomocy czujników idzie bezproblemowo.
5,0
Karoseria
Auto prawie ośmioletnie, brak oznak korozji, aczkolwiek blachy wydają się być dość cienkie, bardzo łatwo o drobne wgniotki.
Komfort
3,0
Widoczność
Tutaj póki co jedyna bolączka tego modelu. Widoczność bardzo słaba zarówno na przód jak i tył. Dodatkowo przednia szyba posiada ogrzewanie, co na plus w zimie, bezapelacyjnie; tak w nocy siateczka grzewcza jest bardzo widoczna i potęguje rozszczepianie światła aut jadących z naprzeciwka.
5,0
Ergonomia
Auto proste w obsłudze, schowki dość małe, ale mi osobiście większe nie są potrzebne, a te które są, są przemyślane i bez zbędnych "udziwnień". Na plus schowek na okulary.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak należy, w lecie przyjemnie chłodzi, w zimie po przejechaniu 2km zaczyna solidnie grzać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Po ułożeniu się za kółkiem przy moich 190cm wzrostu, z tyłu zostaje mi dobre 15cm miejsca na kolana. Wynik uważąm naprawdę dobry. Jedynym mankamentem w tej kwestii na obecną chwilę jest tunel środkowy, który skutecznie zmniejsza ilość miejsca na nogi kierowcy.
5,0
Wyciszenie
Jak na diesla pod maską, bardzo cicho. Przy spokojnej jeździe, po włączeniu radia na niewielką głośność, silnika w zasadzie nie słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Podstawowe wymiany w granicach rozsądku, współmierne do klasy auta z małym silnikiem i dość prostym zawieszeniem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że w tej kwestii wypada dobrze, auto zrobione solidnie jak na przedstawiciela nie pochodzącego z segmentu premium.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak drobnych usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 TDCi ECOnetic 120KM 88kW
[l/100km]