Zawieszenie
: Zawieszenie i prowadzenie ogólnie to największy atut tego auta.
4,0
Całokształt
Po 6 latach z Mazdą 6 z 2013r. przyszedł czas na zmianę, padło na Mondeo. Siłą rzeczy będę porównywał te auta.
Auto wygodne, pojemne, dobrze wyciszone o eleganckim wyglądzie który pomimo upływu kilku lat się nie znudził. Moja wersja ST-Line dodatkowo wzbogacona o kilka smaczków stylistycznych wygląda zacnie. Standardowe wersje wyglądają dość tandetnie wew wnętrzu i niektórych może to razić.
Wrażenia
4,0
Silnik
Samochód duży więc silnik ma co robić. Ten motorek to jest takie rozsądne minimum do tego samochodu. Spełni wymagania przeciętnego kierowcy ale ci ze sportowym zacięciem powinni wybrać coś innego. Z kompletem pasażerów i bagażu jest, hmm średnio. Przy typowym, średnim obciążeniu daje radę a w obszarach 4-6 tys. obrotów jest już całkiem OK. Odejmuję gwiazdkę za wyraźną turbodziurę oraz głośne i nieprzyjemne brzmienie.
5,0
Skrzynia biegów
Krótko: klasa sama w sobie. W Maździe haczyła trójka i zgrzytała dwójka przy ostrym przyśpieszaniu tutaj nic z tych rzeczy, praktycznie od pierwszych kilometrów nic nie musi się "układać" i działa idealnie.
5,0
Układ jezdny
Ponownie: klasa. Mazda może się uczyć od Forda budowy zawieszenia i prowadzenia. Prowadzenie bardzo pewne w zakrętach, przy dużych prędkościach jest również bardzo dobrze. W moim egzemplarzu mam "sportowe zawieszenie" i felgi 18" co sprawiło, że pierwsze kilometry samochód wydawał mi się za twardy. Teraz się przyzwyczaiłem i nic był w zawieszeniu nie zmieniał.
5,0
Karoseria
Duża fura, miejsca jest pod dostatkiem dla pasażerów i bagażu. Samochód jest duży i z niektórymi parkingami może być problem, głównie na szerokość.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu OK, do tyłu odrobinę gorzej. Samochód bardzo duży ale czujniki cofania i kamera sprawiają, że manewry są bardzo proste i wielkość auta nie przeszkadza.
4,0
Ergonomia
W zasadzie OK, wszystko na swoim miejscu. Jest kilka drobiazgów za które odejmuję gwiazdkę: sterowanie radiem i tempomatem na kierownicy jest zamienione miejscami w stosunku do większości samochodów, to znaczy sterowanie tempomatem jest po lewej stronie a sterowanie radiem po prawej. Do tego przyciski na kierownicy nie mają "wypustek" więc ciężko je w"wymacać" i trzeba na początku odrywać wzrok od prowadzenia. Część sterowania klimatyzacją przeniesiona do stacji multimedialnej czego osobiście nie lubię. Na szczęście głównymi funkcjami nadal można sterować za pomocą fizycznych przycisków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest i działa w zasadzie OK gdyby nie jeden dziwny mankament. Czujnik temperatury wewnętrznej jest chyba w złym miejscu ponieważ czasami z nawiewami dzieją się dziwne rzeczy. Klima działa normalnie by po chwili stwierdzić, że trzeba awaryjnie schłodzić samochód i wieje lodowatym powietrzem. Czasami jest jeszcze dziwniej - w trybie auto - na nogi wiele ciepłym powietrzem a na szyby lodowatym. Ogólnie chyba najsłabszy element samochodu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duża fura, miejsca jest pod dostatkiem dla pasażerów i bagażu.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze, w porównaniu do Mazdy niebo a ziemia. Byłoby idealnie gdyby nie irytujący dźwięk silnika na wyższych obrotach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty serwisu wyższe niż w Maździe - sama wymiana oleju 550PLN :-O. Spalanie wyższe niż w Maździe. Potrafi wciągnąć 11 w mieście i poniżej 6 na trasie. Bardzo dużo zależy od stylu jazdy jednak nie to obiecuje katalog.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupione w wyprzedaży rocznika z solidnym rabatem. Prawie 150k. jakie chce za niego Ford to na pewno bym nie zapłacił. Raczej średnio w segmencie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz zawiesiła się stacja multimedialna, poza tym nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic ale przebieg symboliczny.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 165KM 121kW
[l/100km]