Karoseria
: atrakcyjna stylistyka, wygoda prowadzenia, elastyczny silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: climatronic
4,0
Całokształt
To jest mój drugi Ford (służbowy). Czy jest fajny? To oczywiście subiektywna ocena. Jest atrakcyjny, w oczy rzuca się piękny przód z grillem jak w astonie :-). Samochód bardzo porządnie wykonany, dobre materiały, wygodny, pojemny w środku oraz ma bardzo duży i praktyczny bagażnik. Otwierana klapa z tyłu jest zdecydowanie praktyczniejsza od konstrukcji sedana.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nowoczesny benzynowy silnik turbo, wysoki moment obrotowy przy niskich obrotach, bardzo płynnie wchodzi na obroty, cichy, bardzo elastyczny, wyprzedzanie to czysta przyjemność. Bardzo szybko nagrzewa się. I podstawowy minus nowych silników benzynowych turbo o małej pojemności, spalanie ale o tym później.
4,0
Skrzynia biegów
Działa poprawnie, dobrze zestopniowana, precyzja działania na bardzo dobrym poziomie, poręcznie umiejscowiony, drążek zmiany biegów...jest dokładnie tam, gdzie powinien być.
5,0
Układ jezdny
Domena nowych Fordów. Jak na klasę samochodu i przedni napęd dostrojenie zawieszenia bardzo dobre. Pełny kompromis między bardzo dobrym prowadzeniem a komfortem (grupa VW zdecydowanie twardsza i mniej efektywna). Odpowiednio sprężyste, ciche...daje przyjemność z prowadzenia samochodem. Hamulce jak na klasę samochody oraz jego masę bardzo wydajne i dają się dobrze wyczuć.
Komfort
5,0
Widoczność
Użytkuję samochód z silnikiem benzynowym ale jeździłem też Mondeo z silnikiem diesla. Uwagę zwraca wyciszenie (również przy wysokich prędkościach), bardzo dobra widoczność. Samochód jest długi, oczywiście widoczność do tyłu przez tylną klapę jest nieco ograniczona (bezwzględnie warto dokupić czujniki parkowania) ale uwagę zwraca świetna wręcz widoczność do przodu oraz na boki. Bardzo dobre lusterka boczne (minus, w nocy od strony kierowcy w lusterku bocznym odbija się podświetlenie włącznika świateł) W mojej wersji jest podgrzewana przednia szyba, świetna sprawa na zimę. Co na minus? Mam czujnik automatycznych wycieraczek i świateł, które są rozbudowane w okolicach lusterkach wstecznego i ograniczają widoczność, szczególnie jak stoimy przed światłami. Kolejna wada to siedzenia, moja wersja to golden edition są zbyt miękkie (czuć to szczególnie po kilkuset kim), polecam wersję Titanium, całkowicie inne fotele.
4,0
Ergonomia
Tutaj nie wypowiem się jednoznacznie. To nie jest ,,porządek" i ergonomia VW. Pozycja za kierownicą bardzo dobra, świetnie leżąca w dłoniach kierownica ale...sterowanie z niej nie jest już tak intuicyjne. Sterowanie ustawieniami samochodu i komputera jest ok. Ale sterowanie radiem i tel. jest już nieco problematyczne, trzeba się przyzwyczaić. Posiadam za dopłatą system Sync z zestawem głośnomówiącym i rozpoznawaniem mowy. I tutaj kolejna uwaga do importera. System reaguje wyłącznie na komendy w jezyku ang. I powiedzmy znamy angielski. Wywołujemy książkę tel. po ang a następnie znajomych po polsku...a jak działa? wywołuję Leszka dzwoni do Darka. Bardzo irytujące i zbędne. Fordzie Polska potraktuj polskich klientów poważnie!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Obraz psuje złe oprogromowanie climatronic (opis w usterkach)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo wygodne miejsce pracy kierowy, bardzo dobra pozycja za kierownicą, Duży wygodny schowek w tunelu środkowym, dwa gniazda 12V, USB
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre, bardzo cichy silnik oraz dobre wyciszenie nadwozia i pracy zawieszenia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
I tutaj jest haczyk ze spalaniem. Jak to bywa, dane katalogowe należy uznać jako oszustwo klientów (polityka taka jest prowadzona bezkarnie przez większość producentów). Spalanie w trasie przy bardzo spokojnej jeżdzie 7,5 - 8l, przy polskiej prędkości autostradowej 9,5 - 10,5, przy prędkości autostradowej niemieckiej (max prędkość) ok 18 l ! w mieście, czuły jest na korki między 10-11,5 l Proszę nie wierzyć w bajki o 8 l i to w mieście. Oczywiście samochód ma jeszcze mały przebieg i układa się i być może jeszcze trochę spalanie spadnie ale cudów nie ma co oczekiwać. Czy dużo, czy mało? Trzeba na to spojrzeć inaczej. Co komu się opłaca. Diesel 150 km kosztuje o 10 tys. więcej. Zależy kto ile przejeżdża w roku. Moje Mondeo jest zakontraktowane na 3 lata przy średnim przebiegu 35 tys km rocznie. Przy takim przebiegu i okresie użytkowania zakup diesla jest mało opłacalny. Jaki silnik wybrać? To indywidualna decyzja. Mondeo daje obecnie bardzo duży wybór, pojawił się nawet napęd 4x4
5,0
Stosunek jakość/cena
Mondeo, które użytkuje zostało zakupione w leasingu na działalność gospodarczą. To pozwala na wytargowanie dużych a nawet bardzo dużych rabatów, podobne rabaty daje chyba tylko Opel.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ujawniła się usterka wieku dziecięcego. Moje Mondeo jest wyposażone w climatronic z którą od początku są kłopoty. Nieco ,,wariuje" z doborem odpowiedniej temperatury. Teoretycznie usterka mała a w praktyce potrafi bardzo irytować, szczególnie w dłuższej trasie. W serwisie potwierdzili, iż usterka jest znana i spowodowana błędami oprorgramowania. Na chwilę obecną brak nowej aktualizacji (pracuje nad tym producent). To trochę niepoważnie ze strony Forda. Proszę o kontakt innych użytkowników.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód jest nowy, na chwilę obecną brak poważnych usterek.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
[l/100km]