Inne
: Płynność pracy skrzyni biegów oraz wyciszenie samochodu.
4,0
Całokształt
Komfortowy, duży, wygodny samochód do pokonywania długich tras. W mieście trochę zawalidroga.
Genialny automat oraz wyciszenie wnętrza.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 190 km to mógłby mieć trochę lepsze osiągi.
Jednakże do normalnej jazdy w zupełności wystarczy. Silnik cichy i ekonomiczny.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi płynnie, bez szarpnięć. Sprawnie zmienia biegi bez zbędnego namysłu. Nie szarpie przy redukcji.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie nastawione na komfort. Miękko i cicho pracujące. W Mondeo 4 było trochę bardziej agresywne. Prowadzenie jak u Forda bez zarzutów.
4,0
Karoseria
Ładna linia. Za niski przedni zderzak i łatwo o uszkodzenia przy krawężnikach. Podobnie jak w Insigni tylny zderzak za szeroki. Widoczność dobra dla osób wysokich jak ja natomiast dla niskich może być problem.
Komfort
3,0
Widoczność
Dla wysokich - ok
Niscy kierowcy mogą mieć problemy.
5,0
Ergonomia
Półka jest ok (jak w Volvo).
Duże uchwyty na kubki.
Duży dwuczęściowy schowek podłokietnik.
Duży schowek przed pasażerem.
Duze półki w drzwiach.
Wszystko pod ręką.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Najcichsze auto w tym segmencie. Poziom wyciszenia pierwszorzędny i śmiało porównywalny z klasą premium.
W porównaniu do aut grupy VW to jest to poduszkowiec.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBlue 190KM 140kW
[l/100km]