Silnik
: kompletna regeneracja głowicy po przeskoczeniu paska
Karoseria
: ogniska korozji na rantach tylnych błotników
4,0
Całokształt
Pożeracz autostrad. Jeśli szukasz samochodu na krótkie dojazdy do pracy, to nie jest to samochód dla Ciebie. Podobnie jeśli szukasz samochodu do jazdy po mieście - zdecydowanie odradzam, umęczysz się i Ty i samochód. Dlaczego ? ponieważ z racji swej pojemności dochodzi do temperatury roboczej po kilku dobrych kilometrach, przy spokojnej jeździe miejskiej pali 14 litrów, poza tym gabarytowo jest fatalny w parkowaniu czy ciasnych uliczkach, dodatkowo ma kiepską widoczność. Rewelacyjnie sprawdza się natomiast w trasie. Silnik pomimo mocy nie ma raczej zacięcia sportowego, potrafi sporo, ale nie kusi, nie prowokuje do szaleństw. Po prostu gładko dociska kierowcę do fotela. Układ kierowniczy jest mistrzostwem, skręcasz kierownicą, a samochód momentalnie zmienia kurs w dodatku idealnie tam gdzie się tego spodziewasz. Brak w nim uczucia takiej "gumowatości" między kierownicą, a kołami, jak większości aut. Wentylowane fotele są, ale prawie w ogóle nie czuć żeby działały - zbędny bajer. Fatalna ergonomia, patrząc na jezdnie praktycznie niemożliwe jest, żeby sterować siłą nawiewu, kierunkiem itp. Ten silnik nie znosi partackich mechaników. Niedawno przeskoczył pasek rozrządu po niefachowej wymianie i cała głowica do remontu. Reasumując, jeśli szukasz autostradowego ekspresu, który daje poczucie dużej kontroli nad nim, to możliwe, że jest to auto dla Ciebie. Ja osobiście nie kupiłbym go ponownie, z racji kosztów utrzymania oraz tego, że jazda nim jest na pewien sposób męcząca
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
5,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 Turbo Duratec 220KM 162kW
[l/100km]