Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Sedan

Xawer197, 7 lat temu
Silnik 2.0 Duratec 145KM 107kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 74 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Mondeo IV Sedan 2.0 Duratec 145KM 107kW od 2007 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ilosc miejca + to ze tak naprawde nie ma sie do czego przyczepić. Samochód jest do bólu średni (po prostu poprawny). Nie ma fajerwerków czy hurra optymizmu, ale nie ma równiez rozczarowac ani problemów z eksploatacja i serwisowaniem. Samochód moze i ciut nudny, ale niezawodny i bardzooo wygodny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : wspomniane wczesniej znaczki forda, blacha i lakier póki co ok
Przeniesienie napędu : Tu mam na mysli sam skrzynie biegów. 5 biegowa w tym wozie to jakas kpina.
Zawieszenie : Jak juz mam się czepiac to czasami mam wrazenie ze auto słabo tłumi nierównosci, ale moze to kwestia sprawdzenia elementów zawieszenia...
4,0
Całokształt
W sumie to bardzo dobry samochód- 1 gwiazdkę jednak w woli sprawiedliowści trzeba tu odjąć a za co? O Tym w poszczególnych kategoriach.
Wrażenia
4,0
Silnik
2.0 wydaje mi się optymalnym silnikiem do tego samochodu- nie ejstem w stanie sobie wyobrazić nawet jak musi jezdzic 1.6 w tak dużym samochodzie. Dwulitrówka starcza do normalnej jazdy i w miescie i w trasie, ale zeby ktoś mnie źle nie zrozumiał- nie jest to samochód rajdowy. 2 litry to poprostu absolutne minimum do tego by Mondziak dawał radę w kazdej sytuacji. Wolnossacy 2.0 nie powinien przysporzyć nikomu żadnych problemów eksploatacyjnych. Prosta, sprawdzona jednostka. Może królem oszczędnosci nie jest, ale lepiej moim zdaniem wydać te kilkanascie zlotych wiecej przy tankowaniu, a nizeli kilka tysiecy u mechanika.
3,0
Skrzynia biegów
To NAJWIĘKSZY i w sumie jedyny minus tego auta. Jak mozna było do 2.0 silnika i tak duzego auta wrzucic skrzynie 5 biegową?!? O zgrozo... Nie zeby auto jakos wyło czy hałasowało z tego powodu, ale w trasie definitywnie brak "6". Biegi wchodza na szczescie poprawnie a sam leawarek ma przyjemny krótki skok i pewnie lezy w dłoni. Nie mniej jednak za te nieporozumienie z 5-biegową skrzynia odejmuję az 2 gwiazdki.
5,0
Układ jezdny
Ford swietnie sie prowadzi- zarówno jadac na wprost jak i po górskich serpentynach i ostrych zakretach. Kierowca zawsze wie gdzie pojedzie samochód. Tu najwyzsze noty- nie ma sie do czego przyczepic.
Komfort
4,0
Widoczność
Gdybym napisał ze jest swietnie to bym skłamał.Auto ma wielki przód i spory tył (a szyba taka sobie), więc trzeba trochę pojezdzić zeby wyczuć gabaryty auta lub kupic wersje z czujnikami parkowania (badz doposazyc auto na wlasna reke)- bardzo sie przydają, zwłaszcza w zatłoczonym miescie. Lusterka- bez zarzutów.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, materiały deski rozdzielczej i reszty kokpitu sa w porządku- nie trzeszczą i są dosc dobrej jakosci. W moim poprzednim aucie było lepiej, ale tez trudno zarzucic cos Mondziakowi- jest w porzadku- ktos jezdzil jakims innym w miare nowym Fordem na pewno sie odnajdzie w kokpicie Mondeo.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzi bardzo szybko, trochę wolniej nagrzewa- ale być może to tylko moje wrażenie. Podgrzewanie foteli dziala, ale jakby zbyt delikatnie. W Vw Eos było lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu z koleji chyba NAJWIEKSZY plus tego samochodu- miejsca jest wszedzie dużo, mam prawie metr 190 a fotel nie jest odsuniety na max. Za mna wygodnie usiadzie osoba o wzrocie okolo 180. Bagaznik tez jest duzy i pakowny. W hatchbacku na pewno jest jeszcze lepiej, ale naprawdę nie mozna narzekać. Na tylnej kanapie przewiezeimy wygodnie nie 2 jak podaje wiekszosc konkurencji, a 3 osoby i nikt raczej nie bedzie narzekał. Chyba ze wszystkie 3 beda mialy powzyej 185 cm wzrostu- ale chyba nie ma 5 osobowego auta które by miało tak obszerna kabine, która gwarantowałaby pełen komfort 3 rosłym osobom z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Az dziwne ze mimo tej 5-biegowej skrzyni w srodku panuje taka cisza...nawet przy duzych predkosciach. Wtedy jedynie slychac zaczyna być opór powietrza. Wiadomo- powyzej 140km/h kazdy zauwazy ze silnik ma juz spore obroty,ale nie jest to jakos strasznie irytujace. W dalszym ciagu mozna rozmawiac normalnym glosem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Takie same koszty utrzymania mialem jezdzac autem 1.6 wiec uwazam ze jest w porzadku. Pali ile musi spalic- to 2.0 a nie 1.0 Ekozabawka, która rozsypie sie po 100 tysiacach i tyle bedzie z oszczednosci.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie wiem ile kosztował nowy. Ja kupiłem go jako 7 letnie auto za 9500 euro z gwarancja na rok, nowym przegladem, ksiazka serwisowa i niecałymi 60 tysiacami przebiegu. Dodam ze kupilem je w salonie Forda, ich klient oddal auto, które u nich kupił w rozliczeniu i wziął sobie nowe Mondeo. Ja jestem zadowolony z zakupu i uwazam ze było warto.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Znaczek Forda na tylnej klapie wyglada jakby mial 100 lat, podobno wiekszosc posiadaczy Mondeo ma z tym "problem" :P Poza tym rok eksploatacji nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NiC i oby tak dalej. Auto zreszta celowo kupione z silnikiem wolnossacym i manualna skrzynia zeby nie generowało problemów z uzytkowaniem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratec 145KM 107kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo IV Sedan 2.0 Duratec 145KM 107kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo IV Sedan