Układ elektryczny
: zalewanie wyświetlacza komputera przy niskich temperaturach
5,0
Całokształt
Ogólnie jestem zadowolony z auta
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje bardzo ładnie, jedyna niejasność to pobór oleju, w instrukcji jest to bardzo duża tolerancja, która przy japońskich autach jest uznana już dawno za poważną usterkę. Silniki benzynowe w tych modelach rzadziej występują dlatego znalezienie autka na rynku wtórnym jest o wiele cięższy
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje bez problemu - ale w tym modelu brakuje 6 biegu a czuć, że autko bez problemu by sobie na trasie poradziło - no i było by taniej z paliwem
5,0
Układ jezdny
bardzo dobre prowadzenie, bez problemu na ciasnym parkingu jak i na trasie
Komfort
5,0
Widoczność
nie do końca wiadomo gdzie jest ten zderzak z przodu :)
5,0
Ergonomia
Wszystko tam gdzie trzeba, zawsze pod ręką i nie trzeba co chwilę zerkać czy dobrze przesuwam/klikam/przekręcam
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
automatyczna klimatyzacja dwustrefowa dobrze utrzymuje temperaturę w pojeździe
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam 190cm wzrostu - lekko ponad standard ale nie jest źle
3,0
Wyciszenie
powyżej 140 już mocno szumi - aczkolwiek auto kupiłem używane po małym zdeżeniu w bocznych drzwiach - ocen może nie być wiarygodna
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
najprostszy przykład: klocki hamulcowe - porównując do modelu MK3 zmieniono jeden mały wystający bolec pozycjonujący, wymiary gabarytowe identycznie takie same a klocki już droższe o 100zł - to się zapewne zmieni po wprowadzeniu nowego modelu :) na duży plus (brałem pod uwagę przy zakupie) zasługuje zastosowanie łańcucha w układzie rozrządu
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra jakość w stosunku do ceny pojazdu. Dużo ciekawych dodatków wersji Ambiente, ogrzewanie przedniej szyby jest rewelacyjne - jako standard powinny być instalowane czujniki cofania tył - bez tego byłoby ciężko
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wersja Ambiente - do uciążliwych należy zalewanie się wyświetlacza komputera przy niskich temperaturach. pod fotelem kierowcy jest złącze z przewodem - częsta zmiana kierowcy/przesuwanie fotela powodują luzowanie się połączenia w kostce i wyskakuje alarm poduszek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
średnie usterki - zawór EGR (ssanie powietrza) 450zł; tuleja metal/guma tył tzw."cukierki" (specyficzna nazwa ze względu na kształt) 350zł
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratec 145KM 107kW
[l/100km]