Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo IV Kombi

MrWhite, 3 lata temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 191 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW 2010-2014 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
5,0
Całokształt
Auto dobrze wyglądające(wersja poliftowa) mimo upływu lat. Dużo ciekawych kolorów lakieru. Wnętrze pozytywnie mnie zaskoczyło, jest dobrze wykonane i bardzo praktyczne. Bagażnik chyba największy w swojej klasie. Silnik to konstrukcja PSA i są one naprawdę bezawaryjne. Nawet gdy coś się stanie, nie ma problemu z częściami i jest to stosunkowo tanie i łatwe w naprawie. Jako duże, ekonomiczne kombi w dieslu jest to najlepszy wybór. Jego przewagą nad autami francuskich marek z tymi samymi silnikami jest na pewno brak problemów z elektryką, Ford zdecydowanie lepiej się też prowadzi i (moim zdaniem) lepiej wyglada. Spalanie średnie w cyklu mieszanym na poziomie 6L i to przy dynamicznej jeździe. Z drobnych wad to chyba tylko wyciszenie auta mogło by być lepsze (zwłaszcza w tylnej części samochodu). 140/163KM radzą sobie przyzwoicie z masą tego auta i dla zwykłego kowalskiego wystarczy. Gdyby jednak było nam mało, te silniki bardzo chętnie przyjmują chiptuning, a wtedy jedzie się o wiele przyjemniej. Kupiłem auto bo potrzebowałem obszernego, oszczędnego i rodzinnego kombi i z tego zadania Mondeo wywiązuje się znakomicie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oszczędny i ceny za części są naprawdę przystępne. Rozrząd na klasycznym pasku wiec jego wymiana nie kosztuje po kilka tyś jak w przypadku "bezawaryjnych" łańcuchów które i tak trzeba wymieniać w silnikach innych marek. Wersje 140/163KM radzą sobie przyzwoicie z masą auta ale polecam zrobić chiptuning, wtedy auto na prawdę sprawnie się porusza.
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
W swojej klasie Mondeo prowadzi się bardzo dobrze. Układ kierowniczy jest czuły i pewny, zawieszenie dobrze wybiera dziury ale jednocześnie nie buja autem na wszystkie strony.
5,0
Karoseria
Nie ma tu wielkich problemów z rdzą, Jedyne które się zdarzają to tylna klapa(kombi) i progi które bardzo często uszkadzane są przy wymianie kół(nie odpowiednie lub brak podkładki pod lewarek co skutkuje wgniataniem się progów).
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie mogłoby być ciut lepsze. Przy prędkościach autostradowych trochę dokucza szum dochodzący z tyłu auta(słabo wyciszone tylne nadkola).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo IV Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo IV Kombi