Auto dobrze wyglądające(wersja poliftowa) mimo upływu lat. Dużo ciekawych kolorów lakieru. Wnętrze pozytywnie mnie zaskoczyło, jest dobrze wykonane i bardzo praktyczne. Bagażnik chyba największy w swojej klasie. Silnik to konstrukcja PSA i są one naprawdę bezawaryjne. Nawet gdy coś się stanie, nie ma problemu z częściami i jest to stosunkowo tanie i łatwe w naprawie. Jako duże, ekonomiczne kombi w dieslu jest to najlepszy wybór. Jego przewagą nad autami francuskich marek z tymi samymi silnikami jest na pewno brak problemów z elektryką, Ford zdecydowanie lepiej się też prowadzi i (moim zdaniem) lepiej wyglada. Spalanie średnie w cyklu mieszanym na poziomie 6L i to przy dynamicznej jeździe. Z drobnych wad to chyba tylko wyciszenie auta mogło by być lepsze (zwłaszcza w tylnej części samochodu). 140/163KM radzą sobie przyzwoicie z masą tego auta i dla zwykłego kowalskiego wystarczy. Gdyby jednak było nam mało, te silniki bardzo chętnie przyjmują chiptuning, a wtedy jedzie się o wiele przyjemniej. Kupiłem auto bo potrzebowałem obszernego, oszczędnego i rodzinnego kombi i z tego zadania Mondeo wywiązuje się znakomicie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oszczędny i ceny za części są naprawdę przystępne. Rozrząd na klasycznym pasku wiec jego wymiana nie kosztuje po kilka tyś jak w przypadku "bezawaryjnych" łańcuchów które i tak trzeba wymieniać w silnikach innych marek. Wersje 140/163KM radzą sobie przyzwoicie z masą auta ale polecam zrobić chiptuning, wtedy auto na prawdę sprawnie się porusza.
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
W swojej klasie Mondeo prowadzi się bardzo dobrze. Układ kierowniczy jest czuły i pewny, zawieszenie dobrze wybiera dziury ale jednocześnie nie buja autem na wszystkie strony.
5,0
Karoseria
Nie ma tu wielkich problemów z rdzą, Jedyne które się zdarzają to tylna klapa(kombi) i progi które bardzo często uszkadzane są przy wymianie kół(nie odpowiednie lub brak podkładki pod lewarek co skutkuje wgniataniem się progów).
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie mogłoby być ciut lepsze. Przy prędkościach autostradowych trochę dokucza szum dochodzący z tyłu auta(słabo wyciszone tylne nadkola).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
[l/100km]