Silnik
: Dynamiczny, kultura pracy jak na diesla, oszczędny.
4,0
Całokształt
Miałem trzy Mondeo jedno mk3, później mk4 1.8 tdci i ostatnio 2.0 tdci. Generalnie to dobry i godny polecenia samochód. Ma niezaprzeczalne zalety ale też trochę wad. Z zalet to przede wszystkim dopracowane zawieszenie pozwalające na dynamiczna jazdę z zachowaniem komfortu, olbrzymie wnętrze. Z minusów mimo wersji titanium srednio oceniam jakość wykonania. Pomimo małego przebiegu fotel skrzypiał, drzwi trzaskały przy otwieraniu, plastiki również średnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
2.0 tdci w tym modelu to francuskie 2.0 hdi. Samochód dynamiczny, oszczędny, idealny na trasy. Przez cały czas eksploatacji nie miałem z nim żadnego problemu
4,0
Skrzynia biegów
Działa poprawnie, ale zdarzało mi się jeździć lepszymi manuałami. Generalnie wolę automaty.
5,0
Układ jezdny
Tu komplet gwiazdek, pewne stabilne prowadzenie, z zachowaniem komfortu.
3,0
Karoseria
Minus za trzeszczace drzwi, w poprzednim mk4 też tak było. W podwoziu powierzchowna korozja, jak na wiek auta słabo.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez większych uwag, duże kombi więc trzeba korzystać z czujnikow
5,0
Ergonomia
Bez uwag
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jeden z największych samochodów w klasie
4,0
Wyciszenie
Mogło by byc trochę lepiej jak na klasę średnią
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mało pali, brak awarii
5,0
Stosunek jakość/cena
Jedna z ciekawszych propozycji na rynku, warto wybrać lepsze wersję np titanium.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie działo
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie działo
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
[l/100km]