Zestawiając z konkurencją to zdecydowanie jeden z pojemniejszych kombi, przy tym nawet (jak na kombi) urodziwy, a co ważniejsze dobrze wyposażony a i cena głowy nie urywa (nowy nie przekroczył 150k).
Wrażenia
5,0
Silnik
bardzo dynamiczny i elastyczny - warto jednak podnieść moc z 163 na 193, bo znacząco poprawiło to komfort jazdy bez podnoszenia spalania
4,0
Skrzynia biegów
dwusprzęgłowa, bezawaryjna całkiem nieźle sobie radzi, na minus brak łopatek
4,0
Układ jezdny
dużo lepiej zestrojony jak np. w 508 (dysponującym m.in. identycznym motorem), w miarę sztywny i pewnie się prowadzi - jednak na duży minus brak do wyboru wersji 4x4
5,0
Karoseria
Jak na kombi to nie brzydkie, dobrą robotę robią światłą ledowe z tyłu, ale po mimo ładnie zakończonego bagażnika nie ucierpiała na tym ładowność
Komfort
4,0
Widoczność
bardzo dobra w każdym kierunku poza tyłem oczywiście (czujniki niezbędne)
5,0
Ergonomia
prosto i intuicyjnie, bardzo dobrze sprawdza się panel dotykowy
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
wydajna choć toćke zagłośna klima
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
miejsca z przodu i z tylu jest więcej niż autkach segmentu E (do tego spora ładowność) a jak zestawisz to z innymi autami w segmencie D (tyle że klasy premium) to różnica jest wręcz powalająca
3,0
Wyciszenie
do 100 kmph jeszcze znośnie, powyżej jednak dosyć głośno, niemcy trochę lepiej przy tym wypadają
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
stosunkowo nie dużo pali, a serwis tani
5,0
Stosunek jakość/cena
tańszy od niemców a lepszy od francuzów - taki złoty środek
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nieszczęsny czujnik poziomowani świateł jest w takim miejscu, że co jakiś czas dostaje kamieniem i umiera - drogie to nie jest ale denerwuje
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 163KM 120kW
[l/100km]